med tanke på denna anonns..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: med tanke på denna anonns..

:eek:
Jag vet inte vad jag skulle säga men hundar med såpas stora defekter... får dom ens reggas eller försäkras eller whatever?

Jag skulle inte ens ta hunden om jag fick betalt för det, den effekten som den valpen har är inget jag vill ha hos en hund. Egentligen vill jag inte ha någon defekt alls på mina djur...

Hade jag varit uppfödare och fått en sådan valp, hade jag faktiskt avlivat den.

Precis så tänkte jag! Försäkra borde man ju få göra, men det kanske är svårt iochförsig. Jag skulle nog inte lägga ut honom för försäljning om det varit min valp.

Om ni vore uppfödare och fick en sån här valp vad skulle ni göra?

Precis vad jag tänkte men visste inte om jag vågade skriva ut det. Jag hade valt att avliva honom direkt när han var nyfödd..

Undra varför man väljer att behålla en sånhär valp, för att sedan sälja honom, vore väl kanske en sak om man behåller honom själv.

Undra varför man väljer att behålla en sånhär valp, för att sedan sälja honom, vore väl kanske en sak om man behåller honom själv.

Tänkte så jag med!
Antingen så avlivar man den väl, eller åtminstonde behåller den själv:(

Exakt... Ägaren hade valt att man bara kan kontakta henne via mail, hon kanske är rädd att få otrevliga samtal från månniskor..

Men om hunden fungerar i övrigt så är väl inte defekten på en sådan liten hund så pass att den måste avlivas?
En annan femma om det varit en tyngre ras som lägger större delen av vikten frå frambenen.
Och varför måste man behålla?
De tar ju inte alls mycket för den lilla saken heller så.. :confused:

Ärligt talat, så skulle en valp som föds med 3½ ben avlivas direkt här..

En hund använder sina ben på samma sätt, oavsett om det är en kinesisk nakenhund eller en Grandis, tycker jag iallfall.

Sen spelar inte priset någon roll, nu var ju inte den här dyr, men för det ska man ju inte tänka, jag tar ett lågt pris och blir av med honom, för även om han saknar ett halvt ben så är han en hund med samma känslor som en hund med fyra ben, och behöver samma omtanke och trygghet.

Vi fick en valp med defekta framben. Veterinären sa att vi kunde behålla valpen. Hon skulle aldrig kunna gå, men skulle ju kunna fungera SOM AVELSHUND!

Valpen blev endast 4 veckor. Sen fick hon somna in.

Det lät ju som en bra vetrinär, att använda en hund som inte kan gå till avel.

man slutar aldrig förvånas..

Den där kommer att köpas av en "hundälskande människa med tunn plånbok men med rymligt hjärta" som vill göra sin goda gärning här i livet.

Hade jag fått en sån valp hade den fått somna in.

Har sett många amputerade hundar och jag tycker det ser så extremt slitigt ut för dem att skutta fram på tre ben! Blev Loka så skadad *peppar peppar* skulle hon hellre avlivas.

Jaha, typ en strandad kuvös med andra ord...? :crazy: Trevlig inställning av veterinären - djurens hälsa framför allt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 818
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 323
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 250
Senast: valpköpare
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 286
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka