Maten vi aldrig kan glömma- livsmedel vi inte hittar längre

Ja, gud ja! Men för butikerna är det stenhårt med "bäst före". Tyvärr! Jag tycker att man borde få sälja det någon dag till, och man får köpa det som konsument på "eget ansvar". Många större butiker som har restaurang använder dock mycket av maten samma dag som det går ut, det tycker jag är smart!

Nja, butikerna får sälja efter bäst före. Det är dock butiken som ska stå för att varan är ok och det ska dokumenteras noga för varje vara varje gång. Så om det inte är stora mängder lönar det sig inte med tiden det tar.
 
Jag har jobbat i butik, nu börjar det vara några år sen, men har frysen passerat en viss temperatur så FÅR man inte sälja. Man får inte heller sälja något som gick ut igår, fast det inte är något fel alls på det. Kan bli enorma konsekvenser OM någon skulle bli sjuk. Halvsmält glass borde ju vara relativt riskfritt, men tyvärr. Jag har dock ÄTIT halvsmält glass från trasig frys, men den blev ju aldrig såld, bara inte slängd :laugh:
Det är nog preskriberat nu, men det fanns kött som gick ut igår, som jag satt på en billig prislapp och köpte hem istället för att slänga.. :angel:
Haha.
Hade en kompis vars mor hade en lanthandel. Han påstod att han blivit uppfödd på utgången mat :rofl:
 
Efter att ha läst den här tråden insåg jag att jag saknar mer än vad jag trodde från början :arghh: Men det jag saknar mest är ändå:

Valio laktosfri yoghurt mango & vanilj
Ben&Jerry Empower Mint
Alpro Kokosdryck med chokladsmak
Santa Maria Asian Wok något... Minns inte exakt vad den hette, men den var otroligt god och sådär alldeles lagom stark, men med viss sötma.
 
SvensktMatkorn.png

Matkorn. Försvann för kanske två år sedan. Det tråkiga är att de tydligen producerar (i vart fall då när jag kollade) men gör inte konumentförpackningar, bara påsar på X kg för storkök som säljs på stora grossister.
Den är så mycket godare än mathavre och matvete.
De där har jag letat mig tokig efter!
 
Jag har också lite glass-sorg: en GB-pinne på 80-talet som hette Skate, kolaglass med kolaöverdrag. Och på 90-talet Tofuline päron, till och med päronsorten var angiven men jag minns inte helt säkert om det var Kaiser. Den var så god!

Och så fanns en kort period (en sommar?) en Pripps folköl med citron, åh så god. Det var jag visst ensam i Sverige om att tycka, för till slut reades den superbilligt. Enda gången i mitt liv som jag bunkrat öl. :laugh:
 
Ja och jag blir alltid så besviken när man är i affären och ser deras med hasselnöt, den ser lite ut som ett popcorn :meh:.
Kollat på Fazers hemsida, den finns inte med som en produkt. Undrar varför dem slutade sälja den!?

Haha, exakt så! Tror alltid det är den :p
Vet inte om den var någon slags limited edition? Fast nä, den fanns väl längre än så?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 144
Senast: Amk
·
Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
50 519
Senast: bollen__
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 169
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp