Maten vi aldrig kan glömma- livsmedel vi inte hittar längre

Karl Fazer mjölkchoklad med popcorn! :( hittade den senast på tax free på Arlanda i juni 2018, bara sett den på tax free. Godaste chokladen jag smakat, men verkar bara vara jag som tyckte det.
 
Vi har väl alla något favoritlivsmedel som en dag inte gick att hitta längre?

Tänkte att vi kunde sörja favoriter och ge varandra tips om var de kan hittas eller om det finns alternativ som är nästan likadana.

Jag älskade Persian Earl Grey. Jag drack det litervis varje dag, men en dag kunde jag inte längre hitta det i någon butik. Varje gång jag är utomlands letar jag upp matbutiker för att se om det finns. Jag har googlat med ojämna mellanrum för att se om det dykt upp någonstans. Har en endaste påse kvar som jag ska spara till ett speciellt tillfälle.
Samma här. Ett tag fanns det kvar i ett av de 4pack med olika teer de säljer.
 
Vi har väl alla något favoritlivsmedel som en dag inte gick att hitta längre?

Tänkte att vi kunde sörja favoriter och ge varandra tips om var de kan hittas eller om det finns alternativ som är nästan likadana.

Jag älskade Persian Earl Grey. Jag drack det litervis varje dag, men en dag kunde jag inte längre hitta det i någon butik. Varje gång jag är utomlands letar jag upp matbutiker för att se om det finns. Jag har googlat med ojämna mellanrum för att se om det dykt upp någonstans. Har en endaste påse kvar som jag ska spara till ett speciellt tillfälle.
Blå Bands sötsura sås i pulverform.
Perfekt att sätta några droppar tabasco för att ge det en liten extra styrka.
Oj, vad jag letade den.....länge....
 
SvensktMatkorn.png

Matkorn. Försvann för kanske två år sedan. Det tråkiga är att de tydligen producerar (i vart fall då när jag kollade) men gör inte konumentförpackningar, bara påsar på X kg för storkök som säljs på stora grossister.
Den är så mycket godare än mathavre och matvete.
 
ICA Pulled Vego
En kyld sojaprodukt med BBQ sås, bara att värma i micron och därmed smidig och god i tex wraps. Min "efter stallet" favorit som inte blev kvar så länge i sortimentet.

Jag är inte riktig med på om det var för att den var kyld - tolkar det som kylskåpsvara? - och lämplig för snabbtining i mikron som du saknar, men Pulled Oumph finns ju. Frysvara men går snabbt och enkelt att värma på i en stekpanna. Funkar kanske att värna i mikron med om man är försiktig och inte drar på högsta värmen. Jag har inte testat.
 
Den här glassen! Finns ingen glass i hela världen som är lika god :(.

glasspaket.jpg

Eeeh, vågar jag säga att jag mailade om den också? 🙈🙈🙈 (Alltså jag LOVAR att jag inte är ett kverulerande drygarsle som sitter och mailar olika kundcenter på daglig basis! Just glass har visst bara råkat vara ganska heligt för mig. :D)

Det var att ha med nötter i tillverkningen som var problemet fick jag förklarat för mig. Cyklade sen land och rike runt för att bunkra upp ett lager, när jag insåg att den skulle utgå. Det sista stället jag besökte hade precis haft strömavbrott och vägrade sälja den smältande glassen till mig. :(
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 144
Senast: Amk
·
Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
50 519
Senast: bollen__
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 169
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp