Maten vi aldrig kan glömma- livsmedel vi inte hittar längre

Jag minns läsken Krusbär, i 33-cl glasflaska. Och krokantpinnarna som Hemglass hade. Och mormors söndagsstekar och ”kakun” bakat i bagarstuga..

Och tyvärr verkar Santa Marias ”Fiskkrydda” vara på utgång, hittar den inte längre? Om jag gjorde så skulle jag lägga upp ett rejält lager!
 
Shio persika.
Marabou med mango.
När jag var liten fick vi ngn slags choklad till typ Disneydags. Har för mig det var röd förpackning och inuti var det 6 st(?) förpackade chokladbitarna med en disneyfigur i vit choklad omslutet av mjölkchoklad. Minns dem som jättegoda. 😊
 
Kom på mer :p

De där godisrullarna med en hård godis i mitten :heart
Fyllda Nickel
OLW Cheez ballz innan de blev helt smaklösa!
 
Clip-clap, den där glassen med gult överdrag och pinne av tuggummi, Triump glass som sålde den.
Mars hade ett gästspel med mars dark en gång, alltså mars med mörk choklad (och lite ljusare nougat?) Vansinnigt god.
 
Lakrits puck. Den absolut godaste glassen i varlden. Det ar mojligt att den finns i Sverige, men definitivt inte har.:arghh:

Jag som absolut inte ska ata mjolkprodukter, Lakrits puck ar nog det enda som ar vart det for att bryta det :angel: :d
Jaaaa skulle just skriva det. Den rosa gick också ibland men den svarta var bäst!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 142
Senast: Amk
·
Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
50 519
Senast: bollen__
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 169
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp