Maten vi aldrig kan glömma- livsmedel vi inte hittar längre

Jag har hittat måsskitar på DollarStore och lite annat av Bon Bons grejer. Har även kunnat köpt hinkar när jag eller någon annan flyger på Charter vissa bolag har dem i sitt sortiment på TaxFreen
Var ofta på en Dollarstore :love: när jag bodde på högakusten men har inte sätt någon i närheten av var jag bor nu.
Har kollegor som ofta åker både Danmark och Finnlandsfärja så ska titta om det finns på deras TaxFree.
 
Och jag gråter över att Wasa tog bort sitt delikatess linfröknäcke (efter linfrölarmet). Ett sådant knäcke med stark ost och några bitar röd spetspaprika var bara så gudomligt gott! :love::love::love:
 
Jag saknar mjuka turkisk peppar i form av små runda kulor. De mjuka som finns i påse nu är större och smakar inte alls lika gott.

Sedan skulle jag vilja smaka kolayoghurt igen. Minns inte om den hette mjölkkolayoghurt eller kolayoghurt eller vilket märke/mejeri det var men den fanns på 90-talet och var söt och god och mörkvit/gräddvit i färgen. 250 g burkar. En dag var färgen typ brunbeige istället och yoghurten kändes inte lika god. Kort efteråt försvann den helt.
 
Den här glassen! Finns ingen glass i hela världen som är lika god :(.

glasspaket.jpg
 
Sedan skulle jag vilja smaka kolayoghurt igen. Minns inte om den hette mjölkkolayoghurt eller kolayoghurt eller vilket märke/mejeri det var men den fanns på 90-talet och var söt och god och mörkvit/gräddvit i färgen. 250 g burkar. En dag var färgen typ brunbeige istället och yoghurten kändes inte lika god. Kort efteråt försvann den helt.

Åhhh :love:
Fick alltid äta den till frukost på helgerna med pappa! Det fanns även en, lika krämig, med citron som jag också minns med kärlek!
 
Eh :confused: Rosa lakrits puck? vad smakade den? Jag har aldrig sett nagon, men da har jag i och for sig inte sett lakrits puck pa mycket lange och vet inte om den finns kvar.
Ja! Men jag vet inte vilken tillverkare och jag hittar inget på nätet! Den var rosa men hade liksom gula strimmor av typ apelsinsås inuti istället för lakrits. Den hette typ ishockeypuck
 
@LadyCovergirl och @EmmaBovary - kokosyoggin finns igen, dock heter den inte Kung Kokos längre utan bara Kokos. Men det är samma! Dock svår att få tag på, vi bunkrar när vi hittar.

Tror att det kan vara tillfälligt dock. Arla hade nån omröstning om vilken klassisk smak som skulle komma tillbaks, kanske på Instagram eller så, och så vann kokos. Såklart, eftersom den är helt otrolig ;) hoppas den blir kvar!
 
När jag var liten fanns en glass som hette Minty, från GB. Inne vid pinnen fanns såntdär krämigt gojs som smakade fantastisk mint. Den skulle de ta tillbaka!!!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 144
Senast: Amk
·
Tjatter Välkommen till teminsstarten på Stall Hästlyckan. Härmed meddelas att du blivit antagen till årets nybörjargrupp för vuxna och vi...
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
50 519
Senast: bollen__
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 169
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp