Testat årets nyhet magnum vit med cookies? Jättegod!
Hittills har jag varje sommar hittat magnum vit i Grekland, och ätit för ett år framåt...minst![]()
Nej, den har jag inte provat... vet inte om jag är så sugen heller, men man vet aldrig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Testat årets nyhet magnum vit med cookies? Jättegod!
Hittills har jag varje sommar hittat magnum vit i Grekland, och ätit för ett år framåt...minst![]()
Jag åt den igår. Den var ok. Men väldigt långt ifrån smakupplevelsen av en vanlig Magnum vit. Jag kände inte direkt smaken av den vita chokladen. Smakade mest vanlig choklad (är ju vanilj- och chokladglass inuti). Förstod heller inte grejen med kaksmulorna. Fast det gör jag aldrig.Nej, den har jag inte provat... vet inte om jag är så sugen heller, men man vet aldrig![]()
Jag åt den igår. Den var ok. Men väldigt långt ifrån smakupplevelsen av en vanlig Magnum vit. Jag kände inte direkt smaken av den vita chokladen. Smakade mest vanlig choklad (är ju vanilj- och chokladglass inuti). Förstod heller inte grejen med kaksmulorna. Fast det gör jag aldrig.
Den hade alltid mormor till fikat när jag var liten. Senast jag såg den var på ICA för typ18 år sedan när jag gick gymnasiet. Köpte den ibland när jag fick springa och köpa fika åt mitt praoställe. Kan kanske ha sett den senare. Kommer inte på vad den heter baraJag saknar en sorts kaka som man kunde köpa när jag var barn (inte så längesen alltså) som jag åt av under sommarlovenMen när jag beskrivit den för mina föräldrar så känner de inte igen den alls så jag vet inte vad den heter!
Det var en rund småkaka med nougatfyllning (som var rätt grådaskig egentligen) i mitten och på kanterna hela vägen runt var det spritsad kakdeg typ som hade stelnat förstås. Jag tror iallafall att det var nougat, men den var ljus och hade stelnat ganska ordentligt.
Känner någon igen min beskrivning?![]()
Aaahh! Du känner igen den alltså! Så jag inbillar mig inte bara åtminstoneDen hade alltid mormor till fikat när jag var liten. Senast jag såg den var på ICA för typ18 år sedan när jag gick gymnasiet. Köpte den ibland när jag fick springa och köpa fika åt mitt praoställe. Kan kanske ha sett den senare. Kommer inte på vad den heter bara
Pappa visste vilka jag menade men kom inte heller på vad dom heter.Aaahh! Du känner igen den alltså! Så jag inbillar mig inte bara åtminstonemin mamma såg på mig som om jag var galen
Jag kan inte komma på hur ens paketet såg ut, så namnet är helt borta i huvudet. Skulle vara intressant att åtminstone kunna googla på den!![]()
Ska nog åka till affären och snoka lite.Aaahh! Du känner igen den alltså! Så jag inbillar mig inte bara åtminstonemin mamma såg på mig som om jag var galen
Jag kan inte komma på hur ens paketet såg ut, så namnet är helt borta i huvudet. Skulle vara intressant att åtminstone kunna googla på den!![]()
Ska nog åka till affären och snoka lite.
Nougatpågar? De slutade tillverkas för ett par år sen dock.Jag saknar en sorts kaka som man kunde köpa när jag var barn (inte så längesen alltså) som jag åt av under sommarlovenMen när jag beskrivit den för mina föräldrar så känner de inte igen den alls så jag vet inte vad den heter!
Det var en rund småkaka med nougatfyllning (som var rätt grådaskig egentligen) i mitten och på kanterna hela vägen runt var det spritsad kakdeg typ som hade stelnat förstås. Jag tror iallafall att det var nougat, men den var ljus och hade stelnat ganska ordentligt.
Känner någon igen min beskrivning?![]()
Kom precis hem. Inga kakorVore hemskt schysst!
Verkar vara dom. Googlade på det nu. Så synd att dom är bortaNougatpågar? De slutade tillverkas för ett par år sen dock.
Nougatpågar? De slutade tillverkas för ett par år sen dock.
Google har svikit mig, jag hittade inte en enda bild!Verkar vara dom. Googlade på det nu. Så synd att dom är borta![]()
Buke svek mig iallafall inteGoogle har svikit mig, jag hittade inte en enda bild!
Men åååhMen å andra sidan yeeesss nu vet jag vad de heter!
Jag var tvungen att ha reda på detBuke svek mig iallafall inte
Tusen tack @nightcrawler som t.o.m gav sig iväg till affärenOch @Arisj som löste gåtan
Gäller nu bara att jag kommer ihåg namnet...![]()
Åh,ja. Saknad!Knasen - chokladask.
Minns jag köpte måååååååånga sådana när de fanns i affären.
![]()