Sv: Måste man ha två barn?
KL
Svar på lite av varje här i tråden.
Visst, det är kanske inte vanligt med syskon som är tajta och gör massa saker med varandra.
Men då tillhör jag och mina tre syskon undantagsfall. Har en sex år äldre halvbror(samma pappa) och en två år yngre syster och en fem år yngre bror.
Vi har gjort jättemycket(både bra och kanske mindre bra) saker tillsammans.
Vi har alltid skyddat varandra och täckt upp för varandra. Till och med ljugit för våra föräldrar för syskonens skull.
Vi är nu 33, 27, 25 och 22 och vi umgås fortfarande med varandra och hittar på saker.
Men visst, vi har inte alltid varit vänner. Våldsamma lekar och slagsmål tills någon blödde var väl inte helt ovanligt under uppväxten.
Jag och min äldre bror har ett barn var. Han vill inte ha fler dels för att han tycker att han börjar bli för gammal och dels för att han och sambons förhållande har varit lite ostadigt.
Jag och sambon har bara ett barn på nio månader och kommer förmodligen inte att skaffa fler.
Fast min dotter HAR syskon. De är bara väldigt mycket äldre. Sambon är 16 år äldre(43 år) och har tre barn sedan tidigare.
Hans tidigare barn är 22, 21 och 16. Han har dessutom hunnit bli morfar och till hösten ska han även bli farfar.
Han vill inte ha fler, men jag skulle kunna tänka mig en till. MEN. Jag vill helst slippa vara gravid
Så där är det kört. Jag hatade att vara gravid. Kände mig bara fet, ful och klumpig. Som en strandad val, typ.
Nu har jag absolut inget att gnälla över. Vår dotter är en liten ängel. Hon började sova hela nätter när hon var två månader och hon är nästan alltid och sprallig.
Angående hushållssysslor.
Vi har varit fem i hushållet. Man hade tid över till annat också. Man fick hjälpas åt.
Även om det inte alltid var så lätt att få barnen att hjälpa till. Tonåringar kan vara extremt sega och motvilliga.