Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förut hörde jag ryktas om att barnen på vissa dagis inte fick ha märkeskläder. Stämmer detta, är det så på vissa förskolor, eller är det bara en myt?
Förut hörde jag ryktas om att barnen på vissa dagis inte fick ha märkeskläder. Stämmer detta, är det så på vissa förskolor, eller är det bara en myt?
Jag vet om folk som har skilda dagiskläder. Perfekt, tycker jag! Det gör inget om det kommer färg, rödbeta eller blåbär på tröjan.
Jag vet om folk som har skilda dagiskläder. Perfekt, tycker jag! Det gör inget om det kommer färg, rödbeta eller blåbär på tröjan.
Byter de om då när barnet kommer hem, eller är det så att de vanliga kläderna endast bärs på helger?
Byter de om då när barnet kommer hem, eller är det så att de vanliga kläderna endast bärs på helger?
Jag Ian nog erkänna att jag tex inte skickar med den nya overallen till dagis utan jag köper en beg till det liksom andra slitkläder
Däremot så har jag aldrig skilt på de andra kläderna utan tycker det är trevligt och han är fint och ffa bekvämt klädd både på förskolan och hemma
Kan det inte vara så att något dagis tex helt enkelt är trötta på försäldrar som kommer och klagar över att kläderna blivit smutsiga pga att dom var så dyra?
Vet att när min mamma jobba på dagis för visserligen en del årsedan nu men ändå, då var det mängder av föräldrar som var arga pga att barnens dyra kläder var smutsiga. Kan mycket väl tänka mig att förskolor/dagis kan uppmana föräldrar om att inte ta på dom dyraste kläderna pga dom anledningarna.
Jisses, vilka idioter till föräldrar...
Men fy är det så på er förskola :-(. Vad tråkigt i så fall, minns ju att ni skulle byta- låter ju som ett nerbyte. Trist!!Jag kan bli lite trött ibland, faktiskt, eftersom barnen är så nedkletade med mat när man hämtar dem att man i princip inte kan visa sig bland folk, utan måste hem och tvätta barnen och byta kläder först. Inte nån enstaka fläck, utan mat i ansiktet, och kläderna stela av mat. Det går ju att använda haklappar till små barn, t ex.
För egen del så tycker jag det är trevligt att kunna göra en utflykt eller vara ute en stund efter dagis, men det funkar ju inte om barnen är hungriga, törstiga, jättesmutsiga och behöver nya blöjor när man hämtar dem. Hemma kan de gå med samma kläder i flera dagar, på dagis händer det aldrig nånsin att de kan ha samma tröja eller byxor mer än en dag. Så det blir ju ett enormt slitage på kläderna, och enormt mycket tvätt när man har barnen på dagis. Jag kan förstå om man blir lite less när förskolepersonalen inte ens det allra minsta försöker vara lite försiktiga med kläder, ens på nivån att ge barnen en haklapp.