Mardröm !!

Sv: Mardröm !!

Kanske det.. Men jag tycker nog att du kategoriserade dagens (unga) småbarnsmammor som mycket mer slarviga än ( jag antar ) när du var småbarnsmamma och medan du verkar tämligen tvärsäker på din sak så tvivlar jag på att det riktigt är så illa ..

Jag har faktiskt funderat på två saker med barnvagnar.
1. Varför monterar man inte på en liten elmotor som kan hjälpa en uppför backar, man måste hålla in en dödmansgrepp för att den ska gå. Jag ser ofta folk slita som djur med barnvagn, matkassar och branta backar.

2. Varför har man inte en säkerhetslina mellan tex ett midjebälte och och vagnen. Så kan den inte rymma ifrån en?

På vår vagn sitter faktiskt en rem från vagnen som man fäster runt handleden, använder den i vissa situationer :)

Herregud, kan känna hennes frustration och ångest :(

Och jag som skall åka tåg imorgon med min lilla 9veckors :crazy: Dock så lägger jag alltid i bromsen på min vagn.

Senast ändrad:

Tänkte just skriva att vissa vagnar, bla UJ (som jag tror du har?) har en rem man kan ha runt handleden.
Annars är det ju ganska lätt att fixa en sådan rem själv :idea:

På vår vagn sitter faktiskt en rem från vagnen som man fäster runt handleden, använder den i vissa situationer :)

Är det DET den är till för? Har många gånger undrat vad jag ska göra med den där remmen, har tänkt att man kanske ska fästa nån kaffemuggshållare eller dylikt i den... :D

Mina erfarenheter säger mig att slarv och ouppmärksamet oftast är kopplat till stress och trötthet, vilket inte på något sätt är åldersrelaterat. Mycket troligt att dagens mammor är mer stressade än dåtidens mammor men stress är ju ett helt samhällsproblem och framförallt inget som är unikt för unga mammor.

Senast ändrad:

Litet stresshantering är alltid nyttigt.
Och det absolut bästa sättet att undvika att hamna i olyckor på.
Och kanske att det är just så att det är mera stress hos mammor nu än det var förut.

Kanske det.
Men samtidigt så tycker jag att det just nu går bakåt vad gäller säkerhet.
Efter att i många år gått framåt.

Dock verkar vissa människor vara mera olycksbenägna än andra och jag är övertygad om att man har en egen vilja inblandad i det.

Ofyf*n jag mår rejält illa efter att ha sett klippet även om det nu som tur var gick bra. :cry:

När Idun var liten och åkte vagn var jag alltid EXTREMT noga med att alltid bromsa vagnen när vi stog still och lade inte ur bromsen förens vi skulle gå eller jag skulle ta tag i vegnen igen även i rulltrappor var sambon tvungen att stå på andra sidan vagnen och hålla i underedet medan jag höll i handtaget. Jag tror inte farorna med vagnar uppmärksammas tillräckligt. Visst det står i media och så men det kunde uppmärksammas mer i böcker, tidningar och instruktionsböcker osv om hur man förebygger olyckor på ett enkelt och smidigt sätt.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 736
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 130
Senast: lizzie
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 191
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 039
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar
  • Autistisk bror