Mardröm !!

Sv: Mardröm !!

Ja, jag såg det just. Jag får rysningar i hela kroppen, fy fan vad jag tycker synd om den stackars mamman! Vilken mardröm innan hon fick reda på att barnet klarat sig helt oskadd! Huuuaaaa.... nu vågar man ju aldrig släppa vagnen en sekund ens!

//Julia

Vilken otroligt tur pojken hade som klarade sig med en bula i huvudet...

Jag har inga barn men min jycke trillade en gång ner mellan perrong och stillastående tåg strax före avgång och jag minns fortfarande känslan av panik (strax innan jag kastade mig ner efter :crazy:).

Läste lite kommentarer på ab om att mamman var ouppmärksam - lite hårt kanske :crazy:

Jag tror det var bra att det var såpass nära att tåget kom, annars hade hon nog hoppat framför tåget i ren desperation. Jag hade gjort det iallafall.

Liten hund och ett stort SJ-tåg. Han tappade balansen på stegen på väg upp och for ner med bakbenen först. Det måste ha varit någon gammal typ av tågvagn, det var nästan tio år sen.
Jag blev uppdragen av en kille i militärgrönt och då först insåg jag vad jag gjort. Sen började jag använda sele på hunden.

Och det var ändå "bara" en hund och tåget stod stilla.... Att genomleva det på den här filmen. Mardröm räcker nog inte för att beskriva det... :crazy:

Åh Gud så fasansfullt hemskt!!!!!!! Mammans skräck och ångest. jag fick tårar i ögonen och halsen hopsnörpt fastän jag ju visste att det slutade lyckligt! Vilken fasa!!

Tårana väller upp fastän jag vet att allt gick bra ..

Fy usch vad fasansfullt att se sitt barn rulla iväg över kanten och sedan kör tåget på, innan man sedan får veta att allt har gått bra ...

Eftersom jag har en lättrullad vagn så har jag gjort för vana att ALLTID slå i bromsen när man står still längre stund...

Stackars mamman, vilken ångest..

Jag tycker nog snarast att det är underligt att det inte händer mera olyckor.
Många, särskilt unga mammor, är oerhört slarviga med sina barnvagnar.
De sysslar med allt möjligt annat än att hålla reda på sina barn.
Röka, leka med hunden, umgås med kompisar o.s.v.
Och vagnen dras med som någon sorts chick accessoar.

ja såg det förut, fy så hemsk, bebisen kunde ju ha dött, fy vilken kännsla för mamman uh

Ja, i en viss mån håller jag med dig, men det här tycker jag kanske inte var direkt ouppmärksamt av henne... det tog bara 1 sekund, kunde hända vem som helst. Däremot har jag sett skräckexempel på att strunta i barnvagnen, senast på underbara barnmässan när ett fastspänt barn låg och skrek sig blå medan mamman gick och shoppade... liksom, 10 meter därifrån.

Fy vad hemskt.

När jag och min mamma skulle gå av tåget en gång för några år sen med våra hundar så ramlar den hund mamma håller i ner mellan tåg och plattform och hon bara står där och tittar(hunden hänger kvar i halsbandet och mamma håller i kopplet) dock så reagerade jag med att bara rycka tag i kopplet och drar upp hunden, det var ju tur hon inte åkte ur halsbandet. Det där var ett pendeltåg så man kunde aldrig ha kunnat hoppa emellan.
Som tur är så har föraren samt tågvärden skyldighet att kolla så inget onormalt/onormala reaktioner syns på plattformen innan dörrarna stängs och tåget rullar iväg.

Men sen kommer jag ihåg från när jag var liten att det stog en mamma och väntade på en tunnelbana alldeles för nära kanten med sitt barn i vagn. Hon lyfter upp ungen och så kommer det ett tåg i full fart och av luftsuget så sugs vagnen med, utan unge som tur var.

Så man ska aldrig vara nära plattformskanten oavsett själv eller med barn/djur.
Jag brukar ofta få lite "kalla kårar" när jag kör tjänstetåg som svischar förbi plattformar i 160 km/h när jag vet att det är ett tåg i trafik som ska komma minuten efter mej, då tänker folk att det är lugnt att röra sej fritt på plattformen för tåget kommer ju inte förens om x minuter.

Åh Gud så fasansfullt hemskt!!!!!!! Mammans skräck och ångest. jag fick tårar i ögonen och halsen hopsnörpt fastän jag ju visste att det slutade lyckligt! Vilken fasa!!

Jag också! Fy fan vad hemskt! Vilken otrolig tur pojken hade! Kan tro att mamman håller hårt i vagnen nu :crazy:

Alldeles nyss var det unga mammor som i hög grad slarvade och nu har alla nutida småbarnsmammor lämnat hjärnan hemma i princip?

Jag har aldrig gjort det. Vad jag vet. Men kanske har jag ändå? Rättat till ett plagg, vridit till skon, knutit något ... jag minns ingen gång, men kanske har jag ändå gjort det utan att registrera det.
Man skall inte vara så snabb att döma, alla gör vi sekundmisstag - men för det mesta får vi aldrig reda på det.

Glömmer aldrig när jag öppnade ett köksskåp hemma, och ut for en sån ugnsform - i världens fart och högg ett hål i golvet. TÄNK OM Elina hade varit där då ... nu öppnar jag aldrig ett skåp hela vägen på en gång, och lägger in saker noga. Men det trodde jag att jag gjorde innan också...

Så sant.
Olyckor händer sekundsnabbt.

Isak ramlade ur fotöljen idag trots att jag stod precis där.
Han satt i fotöljen, jag stod bakom med armarna på ryggstödet och pratade med mamma som stod framför fotöljen. Isak lutade sig över armstödet och for i golvet. Gick så himla snabbt att ingen av oss hann få tag i honom.
(en liten bula i pannan bara så det gick ju bra ändå)

Såg klippet igår,så himla läskigt,kan bara föreställa mig vilken panik mamman måste känt:eek: det ser dessutom ut som om hon snubblar till när hon upptäcker att vagnen börjat rulla och ska sträcka sig efter barnvagnen.

himla tur för barn och familj att det slutade bra!

åker väldigt sällan pendel med mina barn,med när det händer ser jag till att ha ett bra avstånd från spåret och bromsen på vagnen och stadigt tag med ena handen,den andra handen håller jag ett stadigt tag om min 7-åring.livrädd att det ska hända något:crazy:

Ja att råka ut för "olyckor" är faktiskt oftast slarv.
Både när det gäller hästar, barn och vuxna.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 736
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 130
Senast: lizzie
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 191
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 039
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar