Sv: Manifestation för "Hästmannen"
Du har helt öppet anklagat dina kollegor för att inte arbeta rättssäkert.
PL
Men HERREGUD jag har öppet anklagat mig själv i så fall också.
Har du ngn koll på myndighetsutövning??
Man gör fel, man skriver beslut som prövas för att det ska bli prejudikat. Det kan inte alltid bli rätt. Det är inte ens säkert att MIN tolkning är rätt. Inte heller är det säkert att förvaltningsrätten har rätt tolkning, det kan överklagas till nästa instans och de kan ändra på beslutet när som helst och bestämma att det är en annan tolkning. Det är inte förrens det prövats av högsta instans vi kan vara säkra på någonting.
Det har INGENTING att göra med enskilda handläggare att göra. Saker som gått juristerna förbi i viss mån lite konstigt, men de kanske hade hög arbetsbelastning just då.
Det har aaaldrig hänt mig.
Slutsatsen är att man ska överklaga allt som går en emot så långt det går
Välkommen till rättssäkerhet
Tycker ni tar det hela konstigt. Feel free att kritisera precis allt jag står för och tycker oxå. Det är som inte mer konstigt än att man i ett land med demokrati och frihet att uttala sig har rätt att ha en åsikt oavsett vem som tyckt den/skrivit den. Tycker ni är rätt larviga som tycker att bara för att jag skulle vara en av speciell kår ska hålla med och tycka precis som dom. Jag skulle ha exakt samma tyckande om det var på min hemma plan oxå. Vi tycker ofta olika inom arbetsgruppen oxå. Inget konstigt.
Kan jag öppet kritisera poliser, åklagare , läkare, försäkringkassan. Eller ska jag hålla med allt staten tycker eller är det bara dom som exakt arbetar med det jag arbetar med som jag ska hålla ryggen fri för?
Lägg ner, jag får ha precis vilka åsikter jag vill. Om nu sthlm lst oxå skrivit beslut om utevistelsekrav före lagen gick igenom tycker jag dom likföbannat gjort fel. Men det är vad jag tycker, inte gud allsmäktiga ;-)