Sv: Manifestation för "Hästmannen"
Men nu får du bestämma dig!
Plötsligt håller det lagligt sett! Varför kastar du då skit på kollegor som försökt få ett avslut på en mångårig följetång.
PL
Lite hjälp åt dig
* inlägg 1 :Han blev med rätta förelagd att ordna bristerna som har att göra med strö
inlägg 2 : Det spelar som ingen roll, han har fått ett djurförbud som gäller oavsett överklagan.
Det är försent för några åtgärder nu. Det enda man kan göra är att överklaga.
Jag tycker det finns grund för beslutet rent lagligt men kan känna att ärendet
är dåligt dokumenterat och dåligt skriva beslut utan rättsliga stöd i viss mån.
Lagen ska vara lika för alla och har man inte ställt krav på de hästar soms tår inne
i storstäder och tävlingshästar såsom travhästar som kommer ut på löp avr tredje dag så ska man inte ställa det som krav på en gammal gubbe
inlägg 3 *
Det finns underlag för att ge hästmannen djurförbud men inte baserat på paragraf 29 §
punkt 1 utan samma paragraf punkt fem.( många förelägganden) även om dom tagit med båda just in case eller nått
inlägg 4 * Och jag som precis börja tänka att äsch det kanske är bäst för hästarna ändå, tycker bara att det verkligen verkar som att han jobbat på för att göra åtgärder. Känns superkonstigt att slå på ngn som faktiskt fått rumpan ur vagnen
inlägg 5* Jag ser alltid till den faktiska anledningen till varför någon behöver ha djurförbud snarare än när jag kan ge djurförbud.
Mycket möjligt att det kommer gå igenom.
Inlägg 6 Nu har jag läst alla handlingar och jag tycker följande
Det finns brister i hästhållningen vintertid. Ja
De har rättats till efter påstötning. Dock har brister i frågan om strö varit återkommande.
Utevistelse fanns inget krav på när det beslutades om detta. Därför har man inte hänvisat till förskrifterna utan endast Djurskyddslagen.
Fanns gott om ställen i sthlm under denna tid som inte heller dom hade utevistelse och därför kom en skärpning som kom till kraft 2010-08- 01
och beslutet är skrivet 2010- 03- 19 dvs så ställer man högre krav på denna man än på andra ,vilket i sig är orimligt.
Dokumentation gällande mugg/ skadorna är obefintlig, inget veterinärintyg inget bildbevis vare sig på dåliga hovar eller skador.
veterinär har tagits ut och behandling har satts in även då lst inte gett påstötning vilket står klart och tydligt i kontrollrapporten.
Men sedan i beslutet motiverar man att hästmannen inte kan själv avgöra när hästarna behöver behandling.
Jag tycker att ett djurförbud är orimliga proportioner till de brister som har varit återkommande. Det är min bedömning
oavsett om det är hästmannen eller ej.
Så försök läsa det positiva såväl som det kritiska för att få en helhetsbedömning. Och jag skiljer på vad jag tycker och vad som är lag.