Manchesterterrier

Boop

Trådstartare
Vi har planer på att köpa en till hund och min make har fastnat lite för manchesterterrier. Tycker att det är lite svårt att hitta information om just den rasen. Några tips? Vi har naturligtvis kollat på både kennelklubbens hemsida och terrierföreningens.
Vad kan ni berätta om rasen?

Sv: Manchesterterrier

*hakar på tråden*

Är också (och har länge varit) intresserad av rasen. Har läst en massa men det skulle vara roligt att läsa lite personliga erfarenheter!

Jag är jätteintresserad av rasen, ska ev. bli en sån senare men det är svårt att hitta någon med erfarenhet av rasen. Vad jag har läst verkar det vara en väldigt trevlig ras.

Edit: I Bonniers stora hundbok (eller något sånt) fanns det en del information, bilder och exteriörbeskrivning.

Jo, den sidan har jag hittat till, men det verkar också vara den enda som finns?

Med tanke på att det bara finns en uppfödare av rasen i Sverige
idag så finns det inte så mycket att hitta på nätet.

Jag har också börjat att intressera mig för rasen, har tidigare varit inne på dvärgpinschern, men denna ras verkar smäckrare och mer elegant.

Synd att aveln är så liten i Sverige...

Hur går man tillväga och vad kostar det att köpa hund ifrån tex Norge, Danmark eller Tyskland?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 640
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 130
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 864
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 153
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka