Månadens sadeltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Månadens sadeltråd

Jag köpte en Prix de Nations när jag bodde i USA. Jag älskade den så jag tog med den hem. Men min jättemärr här hemma i Sverige växte tyvärr ur den... så jag fick sälja den jättebilligt för ingen kände till märket här :cry: Men jag tyckte att den var lika fin att rida i som en Butet

Sv: Hoppsadel - Sadel Kingston Flat Seat

Ris är nog det enda man kan komma med om de sadlarna. :angel:
Nej men allvarligt talat, absolut ingen sadel att rekommendera, köp hellre en begagnad märkessadel!

Har en maxam syntet i xxw hemma från hööks, funderar på om den är för vid o ev för svängd, har bilder vore kul o höra vad ni tycker..bara att bläddra framåt i albumet.
http://www.pixbox.se/pic_show_id6764690.html
har även bilder på albion i w o globus 38 där i albumet med hör gärna kommentarer om dem också!

Globus CliC !

Tjena!
Har lite "undringar" ang. Globus CliC sadlarna. Önskar själv köpa en (dressyrmodellen,först och främst) för dom ser så himla sköna ut + att modellerna är snygga :love: . Jag undrar vad Ni som har har/haft denna sadel (både dressyr eller hopp) vad ni tyckte om den. Skriv gärna både för och nackdelar!

Tack på förhand =)

Sv: Globus CliC !

Har haft en Clic till min häst.
Hade den passat hästen så hade jag behållt den. Den är mkt skönare än den nya och den ger bra stöd för skänkeln. Mkt sadel för pengarna har det varit.
Har skickat ett PM till dig.

Sv: Globus CliC !

hade en globus clic dressyr kan varmt rekomendera den!!!:bump:
den bästa sadeln jag haft...
hade den på min arab och min nordsvensk (han va väldigt smäcker)(ridmodell)

den ända nackdelen va att den knarrade i början men man fick smörja med läderolja så slutade det!!!:bow:

//A

Frank Baines

Är det någon som vet hur lång garanti Frank Baines har på sina dressyrsadlar? Jag har köpt en dressyrsadel, som det står Excel på under kåpan och som ska vara ett år gammal, men jag hittar inte att den säljs längre. Någon som vet när de slutade tillverkas?

Det är lättare att se utan något under. Men den ser ut att tippa fram lite = något för bred.
// Linda

Sv: Frank Baines

Men jag har kvittot... Jag undrar bara hur lång garanti det är, det var absolut inget illa menat med den leende gubben. Oh så undrade jag ju när Excel slutade tillverkas.

Sv: Frank Baines

även om sadeln är KÖPT för ett år sen så kan den va betydlig äldre än så.. Kan ha hängt i affären i 3-4 år för allt du vet..

Jo precis, det var exakt det jag tänkte på och därför undrade jag om någon vet när de slutade tillverkas...

Tyvärr blir nog Pfiff alldeles för smal om hennes pålle är lika bred som din... Och har hästen en hög manke vore det bra att prova FB framförallt, dom är ju rätt breda också. M&N med.

hmmmmmmmmmm :cry: :cry: :cry: det är jag som har sadel problemet dina ord var inge roliga att läsa ljust nu när sadeln är på väg.
jag har gjort ett inbyte med en känd sadelförmedling/webbshopp :angel: :angel: så jag hadde inte så mycket att välja på och jjeg gör sitt bästa :p :p
men hur är då
KenTaur Andromeda
i fall nu inte pfiff sadeln skulle passa har en liten strimma hopp kvar ju om inte annat att dom stoppat fel sadel i paketet:D :D

hubertus flexline.

nu blir jag förvirrad.
Jag köpte en hubertus flexline dressyr 2004, för ett litet tag sedan.
När jag kollar på nätet ser hubertus flexline ut så här http://www.scan-horse.com/?action=showpicture&imageId=390&lang=dk&parent=375&gallery=375&page=214
men den jag har ser ut så här..
http://www.scan-horse.com/?action=showpicture&parent=375&imageId=388&lang=s&gallery=375&page=222
Är min en flexline eller Kosak?

Det är lättare att se utan något under. Men den ser ut att tippa fram lite = något för bred.
// Linda

ja jag tänkte också att den va lite för bred o ev för svängd. Provade med en teddypad under men då vart den för smal(provsatt dock aldrig med paden kanske borde gjort det).Hon ligger enligt mitt försök med flexicurve exakt på xw på thorowgods skala, men jag vet ju att hon kommer bli bredare. är ju inte fish i den sadeln jag har hemma, det va därför ja köpte den så billigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 571
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 387
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som...
2
Svar
22
· Visningar
4 930
Senast: nullo-modo
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 790
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka