Månadens sadeltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Månadens sadeltråd

*KL*
Slänger in ett inlägg snabbt....

Någon som vet om det finns en speciell sida man kan hitta sadelutprovare på? Eller det är bara att söka på eniro?

Finns det någon i närheten av mej ni kan rekomendera får ni gärna pm:a! Helst ska de göra hembesök.

Vad betyder 312/18" ?
Det står på min Terrys Victory dresyrsadel. Ja, att 18" står för "stjärtvolym" det fattar till och med jag. :) men 312 vad är det? Bommen? :confused: 312 vad då för något? Centimeter, tum, grader celsius eller meter över havet?!! :crazy: Hjälp mej innan jag blir knäpp!
maria

Sv: Sadel tips

De som har min ponny nu har köpt en equipe, för ca 30 000, och jag frågade hon som passade till om dne inte gick att ändra och dte gjorde det inte enligt henne.

hörde att de kursade? men men, få koll apå det..

*KL*

Presiges bommar går att värma om, så mycket är jag med på.
Men HUR MYCKET?
Från 37 till 34?
Kostar ungefär?

Är det bara jag som tycker att den här tråden är Jättejobbig att läsa!
Allt i en salig röra. Man hittar inte den röda tråden i tråden.;)
Jag säger som man brukar "Det var bättre förr!"

maria

Måste säga att jag håller med
:mad:
Nu blir det en massa frågor och svar som blandas om vart annat och det är omöjligt att försöka följa en tråd. Tidigare kunda man följa vissa sadelfrågor som intresserade en och helt enkelt inte bry sig om de andra om man inte hade lust

"Det var bättre förr"

Håller med... det här är värdelöst.

Folk får inte svar på sina frågor eftersom ingen orkar sitta och läsa igenom 5 sidor med sadelproblem.

Kanske ett sadelforum hade varit något?

Håller nog med jag med..
men ska ändå försöka mej på en fråga:angel:
Jag har en utprovad sadel till min häst och det har funkat jättebra sen vi bytte till den men nu på vintern så har pälsen skavts under sadeln (efter schabrak mm också) Det har det gjort varje vinter den här tiden men är det för att sadeln inte passar eller för att pälsen är extra känslig?
Första vintern med nya sadeln med den andra var också utprovad! Ska det ha "blivit fel" sadel varje gång när den är utprovad? :crazy: :confused:

Folk får inte svar på sina frågor eftersom ingen orkar sitta och läsa igenom 5 sidor med sadelproblem.

Det hade faktiskt inte varit en dum idé! Det finns ju så många som vill ha svar på sina frågor om sadlar och det är mer än 5 som diskuterar aktivt om sadlar :angel:

Huvudet på spiken :) Du är ju inteligent människa! :bump:
Det är ju klart att det ska vara ett eget forum!! Det är ju befängt att när det är ett så "hett" ämne slå i hop alla frågor :crazy:
Som sagt vill man inte läsa så är det ju bara att låta bli.

sadelutprovare/makare?

Har precis ridit min unghäst och kommit fram till att min Dressyr sadel inte passar som den ska.....:(

Jag är inte helt säker på om det så att sadlen bara behöver stoppas om eller om hela sadeln är fel för henne.
Sadeln är inte utpassad för hästen utan låg på min förra häst, men då min nuvarande bara är 3(4) ville jag inte köpa en ny på direkten utan vänta till hon musklat sig mer....

undrar nu om det är någon som vet en bra sadelprovare eller makare som finns i närheten av växjö....

tack på förhand:bump: :bow:

Sadel Hjälp!

Undrar om ni kan hjälpa mig och se vad som kanske skulle kunna passa min häst.
Just nu har jag en Bennis Harmony Allround 18" 30 bomvidd. Den är lite för lång och för smal och trycker där fram, min häst har en väldigt rak rygg. Innan hade jag en Zaldi Isafold och den låg heller inte bra på henne, den tryckte också fram.
Någon som har förslag? Jag har funderat lite på Wintec sadlarna med utbytbara koppar järn? Kanske Wintec Iceland Care?
Finns på denna hemsidan: http://www.henrikssonsridsport.se/

Och så här ser min häst ut:
_Belliisen_

:bump:

Hoppsadel - Sadel Kingston Flat Seat

Hejsan! Skulle vara kul att få veta vad köpare av sadeln Kingston Flat Seat tycker om den. Har funderat på att köpa denna sadel men skulle mycket gärna vilja få höra vad andra tycker om den innan jag bestämmer mig för att köpa, sadeln som jag tänker på är den som kostar 1945kr. Är det en bra sadel för det priset eller är den inte alls att rekomendera? Hoppas på en massa svar, både ris och ros :rofl:

Hoppsadel - Kingston Flat Seat

Hejsan! Skulle vara kul att få veta vad köpare av sadeln Kingston Flat Seat tycker om den. Har funderat på att köpa denna sadel men skulle mycket gärna vilja få höra vad andra tycker om den innan jag bestämmer mig för att köpa, sadeln som jag tänker på är den som kostar 1945kr. Är det en bra sadel för det priset eller är den inte alls att rekomendera? Hoppas på en massa svar, både ris och ros :)

Håller helt klart med. Ett eget sadelforum vore nog på sin plats. Jag har tappat intresset för denna tråden och ser inte att jag kan bli hjälpt av den. :(

Sv: Hoppsadel - Sadel Kingston Flat Seat

Jag skulle aldrig köpa den sadeln ingen ny i den prisklassen för den delen. Köp en äldre av bättre märke :)

En äkta skitsadel som inte borde ligga på någon hästrygg!
Finns massor av trådar ochh 99% tycker den är skräp,så använd sökfunktionen ,så får du svar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 445
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 617
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som... 2
Svar
22
· Visningar
4 973
Senast: nullo-modo
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 930
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka