Det var inte min poäng. Min poäng var det typiska könsuppdelandet som kan ske vid sociala sammankomster och vilka ämnen som behandlas av vilken könsgrupp. Barn som ämne var ett exempel, och det är framför allt kvinnor som står för det "pratet", i större utsträckning än män. Det handlar inte om att det skulle vara "värdeladdat".
Personligen tycker jag att det är ett sorgligt fenomen. Kvinnor blir mammor och inte mycket mer, medan männens identitet i princip förblir oförändrad.
Jag tror faktiskt inte att något ämne är så värdeladdat och avskytt som just barn. Jag citerar dig: "Jag har inte barn, vill inga ha, men framför allt stör det mig något innerligt att just kvinnor samlas i klunga och pratar just barn. " Stör det dig mindre att män står i klunga och pratar om något speciellt?
Tråkigt att du upplever det som att kvinnor blir mammor och inte så mycket mer - jag håller inte med det minsta. Jag tycker det finns massor av kompetenta och intressanta kvinnor som är både mammor och mycket mer.
Ofta i såna här trådar mynnar det ut i att kvinnor och vad de gör och pratar om ska föraktas och att man hellre umgås med männen. Det är minst lika trist som stereotyper och uppdelningar.