Ja jag pratade ju utifrån citatet "en unghund som bara vill hälsa gör ingen skada" och på vilka sätt den absolut kan göra skada. För jag anser ju att det är den där stackars unghunden(s ägares) fel att den kanske blir skadad om den kör upp nyllet i ansiktet på min hypotetiska hund som svarar med att säga ifrån. Jag anser alltså att den gör skada, både på sig själv och på min hypotetiska hund och mig.Det är väl snarare precis vad hon propagerar för? Det handlade ju inte om en hund som rymmer av misstag, utan en unghund i träning. Det betyder inte att @Elementary tycker att det är rätt att hunden biter, vi belyser bara faktumet att det faktiskt kan komma att ske för att unghunden sticker fram.
Att jag skulle ha det rent juridiska ansvaret i denna situation hör egentligen inte hit, utan det gällde bara hur den där unghunden är ett problem. För lösa hundar där folk "tror" att de har full kontroll eller där de anser att det är okej att det blir "lite fel ibland" är ett lika stort problem som folk som bara låter sina hundar springa lösa utan minsta eftertanke. För resultatet blir ju detsamma oavsett varför hunden är lös.