Målbilder för trubbnosar.

Kände igen alla vid en första anblick, förutom engelska bulldoggen, trodde det var en sharpei 🙈

Jättebra intiativ av SKK! Alla uppfödare som kommer med unhinged överklaganden (alltså orimliga överklaganden som ignorerar djurvälfärd), går de att utesluta? 🤪
Jag tänkte staffe först. 😅 Jag förstår och uppskattar att det är en målbild, men det är så många, många mil ifrån den engelska bulldoggen idag att jag inte vet hur det ska gå till.
Inte ens "olde english" som ju ska likna ursurpngsdoggen ser ut sådär.
 
Eller hur! Jag har kompisar som har mopsar, jättegoa hundar till mentaliteten men kropparna liksom 😭 Hade de sett ut som på målbilden hade jag gärna haft en sån själv.

Samma här!
Älskar personligheten hos Mopsar och hade brorsans boende hos mig några veckor. Underbara hundar men hälsan är katastrof!
Men når de målbilden skulle jag mer än gärna ha en!
 
Haha gick in och läste på mopsordens facebooksida nu. Jävla galningar :cautious: Varje person som berättar om sin egen sjuka mops bemöts av ifrågasättanden istället för sympati. De beter sig som flatearthers, allt som motsäger deras världsbild måste vara en lögn.
 
Det intressanta tycker jag är att tex mops faktiskt hade längre nos förr i tiden, så det är ju inte som att man ändrar den till något "nytt och konstigt" om man får till en längre nos (och längre, slankare kropp) på dem, utan mer som att man går tillbaka till hur det var förr.
Ja, ingen bryr sig när hundar blir rynkigare och plattare. Men så fort det snackas om att man borde gå åt andra hållet… 🙄
 
Jag tänkte staffe först. 😅 Jag förstår och uppskattar att det är en målbild, men det är så många, många mil ifrån den engelska bulldoggen idag att jag inte vet hur det ska gå till.
Inte ens "olde english" som ju ska likna ursurpngsdoggen ser ut sådär.
Ser typ ut som en continental bulldog tycker jag. Men frågan är om det ens är värt att göra om den engelska bulldoggen, när det redan finns typ 10 raser som ska vara ”engelsk bulldogg men bättre”? Hur många behövs liksom? 😅

1729979592417.webp
 
Ser typ ut som en continental bulldog tycker jag. Men frågan är om det ens är värt att göra om den engelska bulldoggen, när det redan finns typ 10 raser som ska vara ”engelsk bulldogg men bättre”? Hur många behövs liksom? 😅

Visa bifogad fil 155730
Jag visste inte ens att de fanns. 😅 Men även där är bilderna inte lovande när jag spontant googlar. De ser inte alls ut som målbilden. Fortfarande massor med skinnrynkor och intryckta näsor.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 647
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 439
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp