Magsjukt syskon och skola

Sol

Trådstartare
Jag har försökt hitta information om vad Es skola har för rutiner kring detta men jag hittar inget. Vad brukar skolan ha för rutiner för barn vars syskon är magsjuka? Minstingen på 10 månader spydde nu ikväll (hon har varit lite off hela dagen), E går i förskoleklass så det är ju inga problem att hålla honom hemma (utöver att han kommer go bananas av att vara hemma).

Jag har försökt hitta information om vad Es skola har för rutiner kring detta men jag hittar inget. Vad brukar skolan ha för rutiner för barn vars syskon är magsjuka? Minstingen på 10 månader spydde nu ikväll (hon har varit lite off hela dagen), E går i förskoleklass så det är ju inga problem att hålla honom hemma (utöver att han kommer go bananas av att vara hemma).

Mina är lite tätare i ålder men jag har vid ett par tillfällen ringt och talat om att barn 1 spydde i natt så jag håller barn 2 hemma också och det har skolan med personal enbart sett som bra! ;) Nu är de sällan sjuka och båda ligger långt fram i sina klasser så jag ser inte något problem med att de är hemma.

Jobbar som förskollärare och vi har policyn att barnen ska vara hemma om de har syskon som är magsjuka. Detta för att minska spridningen av viruset, det går enormt fort för en "epidemi" att bryts ut på en förskola/skola. Syskonen kan bära på viruset och sprida det vidare innan de själva hunnit bli sjuka.
De flesta föräldrar uppskattar och följer det..
Det blir ju lätt en ond cirkel om magsjuka börjat gå..

Då tänker vi som lika då. Det bli om inte annat lättast att hålla honom hemma eftersom jag inte vill bära omkring på en magsjuk bebis.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 435
Övr. Barn Hej kloka medsystrar. Jag känner mig helt slut som förälder, maka och människa. Just nu går den mesta av min energi åt till att gå upp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
18 111
Senast: Sar
·
Övr. Barn Jag har en vän som är rejält överviktig. Hennes man är väl ganska normalviktig. De har 2 barn och deras tjej behöver verkligen gå ner i...
7 8 9
Svar
171
· Visningar
21 957
Senast: Kattennizze
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?