Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

KL

Här kommer dagens magbild.:D V.35+6.

A-K som medtvingad tärna till mormor o morfar för att lussa:

DSC00752.jpg

DSC00751.jpg

Åh, vad fin du var som tärna!!! Det ser så mysigt ut med magen!

Ny uppdatering från idag, vecka 33+0 (v 34)

phpwdmbxp.jpg
phpofxudm.jpg

Jämför med vecka 30+0 som jag visade senast:
phpkt1lcw.jpg
phpvaduz8.jpg

Det ser ju för sjuttsingen inte ut som det har hänt någonting! Igår fick jag för mig att magen sjunkit lite, men nu när jag jämför bilderna så tar jag nog tillbaka det...

Här är en bild jag tog i söndags, V.34+6 var det då!

346.jpg

Så här snygg är jag nu! Shit vad svullen man är i ansiktet!...

007.jpg

Och den här bilden tog jag och maken igår! Synd att jag är så kort, ska nog göra om det i ett par rejäla klackar!

010.jpg

Hi hi, vilken härlig bild på dig och maken! Usch ja, det är inge kul att svullna, men om det är vatten så försvinner det ju oftast rättså lätt sen när bebisen är ute, man får se det positivt!

Vilken vecka är maken i?;)
Men,kan väl vara bra då gravkilona ska bort att han också kan hänga med...........

nu har jag ingen bild på jobbet, men ska lägga in när jag kommer hem ikväll.

En liten fråga:
min mage har mest varit svullen fram till v.16, men de senaste två veckorna har den växt otroligt mycket, det syns verkligen att jag är gravid. Folk har sagt till mig att det inte börjar synas ens för än v.20.. är det något som är fel då ? :/

Tack! Det känns lite bättre faktiskt. Kanske bara mina vänner som fått vänta tillv.20 för att det ska synas.

F ö ska jag på RUL på måndag :D Lite sent men efterlängtat. :) Bilder kommer som sagt ikväll !

En liten fråga:
min mage har mest varit svullen fram till v.16, men de senaste två veckorna har den växt otroligt mycket, det syns verkligen att jag är gravid. Folk har sagt till mig att det inte börjar synas ens för än v.20.. är det något som är fel då ? :/

Nej inte alls, alla bär sina barn olika och dessutom beror det på vilken form livmodern har, och om den är rak, lutar in mot ryggen eller fram mot naveln.

Här är v.14 resp v.18 med mitt första barn.
phpjwkmup.jpg

Det går trögt i början, då växer inte barnet så mkt utan alla organ och sånt utvecklas, sen när det är klart så växer de med en himla fart.

I v.16 väger fostret 100g.
I v.27 väger det ca 900-1000g
I v.36 väger det ca 2200-2500g
Och sen i v.40 ca 3000-3500g

De är typ 20 gram om dagen + det som barnet växer på längden!

Gud va bra det är att ha buke ibland :D Ni är så bra på att lugna mig. (Kan ju säga att jag är fd mandy_loves_vera) Jag har kollat och beundrat era magar i många många veckor i denna tråden så jag får väl göra mig lite aktiv kanske ? ;)

Mina tarmar svullnade en hel del i början så jag såg nog mer gravid ut än jag var.

Det är så himla olika hur tidigt det syns. Jag är kort från midjan och till bäckenbotten=mindre plats för en växande livmoder och det gör att magen putar ut mer.

Min lillasyster hade knappt någon mage fram till 7:e månaden. Sen exploderade det. Med båda barnen. Jag är snart i 9:e och är ännu inte så stor som min syster blev även om jag växte rätt fort i början.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar