Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

har 7 bullar och en längd kvar, men dom ryker nog idag, min pappa å hans bihang kommer å hälsar på! :grin: (har egentligen ingen lust å träffa honom, men har är ju trots allt far min, så jag får väl göra en ansträngning.....)

jag tycker iallafall att du med gott samvete kan släppa ut magen och sträcka på dig, du är definitivt bärare av bäbisbula! :banana:

Sådär är det för mig oxå, tycker jag ser lite mindre ut nu med.

Ser ut som din mage ändrat lite form oxå? Börjar bli lite spetsigare?

Väldigt söt mage har du iaf =)

Oj det var ingen dålig bebis, börja sparka så det känns utåt redan efter 16 veckor! Då känner väl de flesta inte ens sparkar på insidan?

Åh va mysigt! Då får mannen din snart vara med oxå o känna på busloppans krumbukter :)! Min kotte blir alltid blixtstill dock när min karl ska känna på sparkarna hehe.

Var samma sak med Rasmus, första sparken han gav så kändes den på utsidan också. Men då var jag längre gången och hade moderkakan i framvägg.

Jag har ju inte direkt något underhudsfett som dämpar ;) Har du inte sett bilden på min mage när jag var höggravid med Rasmus?

Haha den nar man nastan ser honom vinka :D

Sam gjorde ocksa sa, sparkade aldrig nar man hade handen dar! Forutom en gang, nar jag var hemma i Sverige i v 30 och alla mina kompisar skulle kanna. Da sparkade han som en liten vilding och de var alldeles lyriska allihop! Gillar uppmarksamhet :D

Hade han haft huvudet på sne hade man ju sett näsan!!

Rasmus sparkade om andra la handen löst på magen. Ingen skillnad på mig eller maken men i början slutade han ofta så man fick lura honom ;)
När barnmorskan klämde på honom vart han galen, när hon sen lyssna på honom kunde pulsen ligga på +170 så hon fick hålla den jättejätte löst mot min mage så lugnade han ner sig.

När jag väntade första sonen kände jag sånt smått fiskfladder jätte-jätte tidigt, alltså inte fisbubbel utan som små elektiska stötar typ runt v. 10-11. Frågade BM om det verkligen ens kunde vara bebben jag kände och det trodde hon mkt väl att det var. Sedan v.13 veta jga garanterat att jag kände bebben urtydligt och straxt efter kund ebåde jag o min sambo känna och se tydliga sparkar utanpå magen =) Den gången hade jag moderkakan i bakvägg.

Denna gången sitter moderkakan i framvägg och jag kände endast ett fåtal ggr att det rörde sig i magen fram tills ca v.16 ( hade det varit första barnet hade jag nog inte känt av det). Det började oxå synas utanpå direkt runt v.16 denna gången då jag aktivt började känna rörelser. Nu i v.22 är det full karula mest hela tiden och magen hoppar o far lite åt alla håll :love:

Så det är nog väldigt olika gissar jag =)

KL

Nu är jag så tjock att jag nästan bara kan ha mamma-kläder :p

V.33:
28674592.jpg

Men ser att jag svankar rätt bra på den här bilden....

Bebben sparkar på mig när jag har händerna på magen men inte sambon :angel:

Loke gjorde lika, fast senare delen var han alltid aktiv o lätt o känna även för andra.

Ja äntligen börjar det synas! fast mest känner jag mig bara som att jag har lagt 117 kilo på resten av kroppen.

Din kula är ju nästan större än min! :D

(och jag kände första sparken i v 20, sambon kände utanpå runt tre veckor senare)

ja vet inte.....
den är iallafall definitivt mindre rund och har börjat dra sig mer och mer uppåt, så det kanske är det som lurar ögat...

full fart är det iallafall, från morgon till kväll och därimellan åxå. :D

Nisse: Börjar bli framtung ? Ser ut att ha en smidig mage, känns det så också?

Hehe, ja, jag tror jag börjar bli lite framtung :D
Magen känns jättesmidig på morgonen när jag nyss har vaknat, men ju närmare kvällen kommer och ju tröttare jag blir så känns magen vääldigt stor och klumpig :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 351
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 363
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv