Lyxfrukost, men vad?

Jag fattade det. Men som matnörd och frukostfantast blir jag ju nyfiken. Vad tycker du skulle göra en frukost fantastisk?
Jag uppskattar mer frukter så att säga, i Sverige Är det mycket bröd bröd bröd, flingor ,potatis,röror ,pålägg ... tycker om ett frukostbord fullt med färsk frukt, många grönsaker som pålägg , pannkakor ,nudlar .
Ja thAiländsk frukostbuffé är toppen tycker jag :)

Jag håller faktiskt med om hotellfrukostar. Alltså att jag inte riktigt förstår den allmänna fascinationen för fenomenet. Alla verkar bara äääälska att bo hotell, i princip enbart för att få äta hotellfrukost, men jag har rätt svårt för det. I mitt fall inte för att jag tycker att det brukar vara dåligt eller ett klent utbud, det känns bara nej tack... Lyxfrukost för mig är inte att behöva klä mig anständigt tidigt på morgonen och gå ner och trängas med en massa främmande, nyduschade och knappt torra människor i en matsal. Då sitter jag hellre hemma och kladdar med mina scones själv. :D

On topic då så har väl det mesta redan nämnts i tråden. Nybakat bröd (gärna scones), pannkakor, yoghurt med god topping (sylt och nötter), fräsch frukt, smörgåsar med jordnötssmör, smoothies... Det är lyxfrukost för mig (kanske inte allt på en gång ;)). Men min standardlyxhelgfrukost är oftast havregrynsgröt med smak av något gott proteinpulver t.ex. hallonsmak och en tesked kakao, en god granola och en smörgås/knäckebröd (fralla om jag verkligen lyxar till det) med ägg. Samt flera koppar svart kaffe.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 279
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar