Lyxfrukost, men vad?

Min favorit frukost (Brunch) ar att ha familj eller vanner, eller bada over och ha en "interactive" frukost tillsammans.:)
32219351991_931166b13d_k.jpg

Jag tillhör de som har väldigt svårt för att äta precis när jag vaknat:yuck: så frukost är de flesta dagar icke existerande i min värld.
Men. Lyxfrukost (som lämpligen intas framåt 11-tiden) är antingen nybakta varma scones/glödkakor med cream cheese och marmelad eller amerikanska pannkakor med sirap och smör. Och så till det ett stort glas smoothie/juice och en kanna gott te. :d:d:d

En lyxfrukost som händer mer sällan är färska croissanter med jordgubbsmarmelad eller lufttorkad skinka, färsk frukt och en god cappuccino till det. :d

Jag gillar heller inte att äta frukost när jag är trött men efter några timmar går det att äta något. Jag har insett att jag inte är förtjust i söta frukostar, jag vill ha något salt. Ofta kan det faktiskt bli rester av middagen som blir frukost.

Ska jag lyxa lite blir det nog äggröra med tryffel och parmesan, gärna med ljumma grönsaker som sparris, tomater och rödlök till.

Bagels med ost, skinka och paprika
Bacon
Stekt ägg
Omelett
Äggröra
Färska frukter, gärna melon och ananas
Plättar med bär
Smoothie
Nötter, solrosfrön och liknande

På mitt förra arbete så hade jag hotellfrulle varje dag på jobbet. Underbart at bara gå och plocka det man ville ha. Frukost nu blir på jobbet oftast en avocado med röra och en kopp te, Har inte ork att göra frukost innan jobbet om jag inte måste pga av diabetesen.

Nu ska jag se till att göra lyxfrulle hela helgen då jag är själv hemma :banana:

Lyxfrukost hemma: goda mackor, varmt kaffe, nedkrupen i sängen och få äta ifred.. Händer inte så ofta då jag har en 1,5 åring:p
Annars är lyxfrukost för mig hotellfrukost...mmm....

Nybakat bröd
Lagrad ost
Färsk frukt
Amerikanska pannkakor med lönnsirap
Vaniljyogurt med granola
Smoothie
Färskpressad juice
Croissant
Äggröra med knaperstekt bacon
Hash Browns

...men sällan allt på en gång.

Jag har just bestallt farsk tryffel :d Den ska jag fanvanda till att trana hundarna att hitta tryffel i skogen och halva borde racka till en god risotto och resten far vi ta for att lara oss soka efter dem. Jag kom just pa att jag har hur mycket skog som helst att soka i tillganglig ... dar ingen annan far vara ... men jag kan soka hur mycket jag vill. :cool: Jag ser tryfflar runt mig ... tank sa super fantastiskt om jag hittar massor. :love:

Är jag den ända som inte är ett dugg impad av hotellfrukostar i Sverige ?
Tycker inte det är särskilt lyxigt eller gott alls , dom någon skrev tidigare så tycker jag sega ostbågar är godare då :)
Hotellfrukostar i tex Thailand däremot , de är goda och lyxiga och fräscha !

Nybakat bröd, fortfarande varmt så smöret smälter, måste ju vara det godaste och lyxigaste som finns. :d Tyvärr är jag inte så tålmodig att jag orkar baka bröd till frukost, utom möjligtvis scones. Och scones med smör, ost och marmelad är ju inte helt fel. Men ska det vara riktigt lyxigt föredrar jag nog plock; kallrökt lax, avokado, kokta ägg, kanske lite skagenröra, skinka/salami, brie, blåmögelost, frukt, bär. Brämhults juice. Kaffe med iKaffe, té med honung eller varm choklad med vispad grädde. Nu blev jag också sugen på frukost! :arghh: Min vardagsfrukost är två kokta ägg, två skivor rågknäcke med flora på och en mugg kaffe med iKaffe. Kanske en frukt om jag orkar.

Hos oss brukar en lyxfrukost bestå av färska frallor/croissanter med en massa olika pålägg, kokta ägg, färskpressad juice och fruktsallad med vaniljyoughurt. En stadig kopp kaffe till oss vuxna och en mugg varm choklad (ej oboy utan gjord på riktig kakao) till kidsen :)

Tror utbudet på den personliga smaken varierar mer, har varit på de flesta stora hotelkedjorna och visst är det okej, men inte så unikt och fantastiskt enligt mig :)

Jag bor förhållandevis ofta på hotell och tycker tvärtom att det ofta är klart godkänt. Kvalitén och utbudet brukar variera med priset på hotellet.

Vad tycker du skulle göra en hotellfrukost unik och fantastisk?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 279
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar