Lyxfrukost, men vad?

Jag äter nog lyxfrukost varje dag inser jag. Jag börjar med en shake på kiwi, spenat, hallon, ingefära och naturell yoghurt, ibland med gurkmeja i, och så dricker jag röd grapefruktjuice till det. Sedan sätter jag på en panna kaffe och gör äggröra, antingen på egna vaktelägg eller på vanliga köpeägg, och sedan efter det äter jag några smörgåsar, havreknäcke med antingen falukorv eller leverpastej på, och mer juice till det!:d

Wow! Trerätters till frukost! :eek: Hur ser dina middagar ut? :D

Jag älskar frukost :love: och skulle kunna äta hur mycket som helst på morgonen. En riktigt lång frukost är det bästa som finns!

Några olika förslag på vad som kan vara en del av mina lyxfrukostar:
Äggröra
Nybakt bröd
Stekta champinjoner
Stekta tomater
Vita bönor
Rostat bröd
Grovt bröd
Ost, helst västerbotten
Varm choklad
Våfflor med färska bär
Amerikanska pannkakor med sirap
Smoothie
Grekisk yoghurt, färska jordgubbar, god müsli
Gröt
Färskpressad apelsinjuice
Scones med smaksättning och tillbehör efter årstid
Kokt ägg

Shiiiit vad sugen jag blev på brakfrukost nu :love::d

Jag tycker känslan av lyxfrukost hänger nästan mer på omständigheterna än exakt vad man äter! Tända ljus, tulpaner i vas på bordet, kall morgontidning, (eventuellt vinterstudion på låg volym i bakgrunden), kaffet som puttrar.. I matväg massa olika färsk frukt upplagt fint, sedan nästan vad som helst till det :)

Jag tycker känslan av lyxfrukost hänger nästan mer på omständigheterna än exakt vad man äter! Tända ljus, tulpaner i vas på bordet, kall morgontidning, (eventuellt vinterstudion på låg volym i bakgrunden), kaffet som puttrar.. I matväg massa olika färsk frukt upplagt fint, sedan nästan vad som helst till det :)

Du tänker typ Maurice Manificat och mannagrynsgröt? :love:

Nybakade scones med smör och ost, sådär så det smälter. Bananpannkakor med grädde och massa bär. En stor chai latte.

Lyxfrukost för mig är en riktigt stor hotellfrukost med massor av olika saker som jag sällan/aldrig ger mig på att göra hemma.
Lyxfrukost hemma är ett nybakat bageribröd med en riktigt god skinka och mimosasallad på ena mackan och leverpastej med gurka på den andra och 1 ägg. Till det varm choklad och ett glas god juice. Alltså en sådan som jag åt idag. :love:

Ägg cocotte! Finns lite olika varianter. Den jag gör är en cf-röra med citron, dill, salt och svartpeppar. En klick i en liten ugnsfast skål, knäck ett ägg i, salta, på med en klick röra till. Grädda skålen i vattenbad i ugn tills vitan stannat, men gulan är lös/krämig. Är med nyrostat bröd, räkor, kanske lite rom eller rökt lax...

Om min sambo får välja, löjromstoast.

Jag skulle välja te, smoothie, nybakat bröd och kanske någon naturell yoghurt med någon god müsli. Men scones med sylt funkar bra och går framförallt fort att göra.
Jag som har jobbat på hotell och med hotellfrukost tröttnade fort och åt bara smörgås och yoghurt.

Misstänker att det här är löjligt gott; http://www.ica.se/recept/grillad-croissant-med-ost-och-skinka-721490/

grillad-croissant-med-ost-och-skinka-721490-liten.jpg

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 279
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar