Lyxfrukost, men vad?

På vardagar har jag standardfrukost att gnaga i mig. Men till helgen äter jag gärna det lilla extra. Dessvärre lider jag (tydligen) av foderleda och behöver nya uppslag.

Vad är lyxfrukost hemma hos dig?

Jag äter nog lyxfrukost varje dag inser jag. Jag börjar med en shake på kiwi, spenat, hallon, ingefära och naturell yoghurt, ibland med gurkmeja i, och så dricker jag röd grapefruktjuice till det. Sedan sätter jag på en panna kaffe och gör äggröra, antingen på egna vaktelägg eller på vanliga köpeägg, och sedan efter det äter jag några smörgåsar, havreknäcke med antingen falukorv eller leverpastej på, och mer juice till det!:d

Scones med jordgubbssylt. Pannkaka eller våfflor. Någon god juice till frukosten och inte bara mitt "vanliga" te (har ju då typ 30 olika sorter så nog kan jag variera men ändå :p :angel: ) tycker jag piffar till det lite också!

En lyxfrukost innehåller färsk frukt och Nutella. Inte tillsammans dock men det som Nutellan ska vara på är mindre viktigt. Bröd, bananplättar eller våfflor är att föredra.

Dricker gärna juice och en latte (eller vanligt kaffe med mjölk i)

Här blir det en full English med korv, bacon, bönor, stekt svamp, poached eggs och rostat bröd (vi skippar black pudding)
Eller nybakat bröd, god ost, skinka, grönsaker och en god juice.

Senast ändrad:
Jag äter nog lyxfrukost varje dag inser jag. Jag börjar med en shake på kiwi, spenat, hallon, ingefära och naturell yoghurt, ibland med gurkmeja i, och så dricker jag röd grapefruktjuice till det. Sedan sätter jag på en panna kaffe och gör äggröra, antingen på egna vaktelägg eller på vanliga köpeägg, och sedan efter det äter jag några smörgåsar, havreknäcke med antingen falukorv eller leverpastej på, och mer juice till det!:d
Vad har du för vaktlar? Går de att ha inne, och blir det många ägg?

På vardagar har jag standardfrukost att gnaga i mig. Men till helgen äter jag gärna det lilla extra. Dessvärre lider jag (tydligen) av foderleda och behöver nya uppslag.

Vad är lyxfrukost hemma hos dig?
1: Scones med ost och marmelad.

2: Bageribakat bröd med olika ostar, hårdost, brie, gorgonzola och olika marmelader.

Till detta kokta ägg, grönsaker och frukt

Pannkakor och våfflor är den enda lyxfrukost som existerar. Utom på juldagen i Wales, då vill jag ha rökt lax och bucks fizz.

Rysk yoghurt toppad med skivad banan, valnötter och lönnsirap. Färskpressad juice, te och nygräddat surdegsbröd med smakrik ost på.

Stekt bacon, färska tomater med vitlök, på bröd med en klick smaksatt creme fraiche och om det finns riven parmesanost.
Till det kaffe och apelsinjuice.

Eller min variant på Egg Benedict: ägg, avokado, tomater, holandiesås och svartpeppar.
Egg Florentine är också en favorit, då är det med rökt lax.

Jag älskar ju generösa hotellfrukostar (om man har gott om tid, så inte när jag jobbar med andra ord). Men pannkakor/plättar, fruktsallad, smoothie och nybakat bröd det är lyx för mig.

Stekt bacon, färska tomater med vitlök, på bröd med en klick smaksatt creme fraiche och om det finns riven parmesanost.
Till det kaffe och apelsinjuice.

Eller min variant på Egg Benedict: ägg, avokado, tomater, holandiesås och svartpeppar.
Egg Florentine är också en favorit, då är det med rökt lax.

Jag gillar din frukostsmak!! :)

Tycker det beror mycket på säsong, vad jag ska göra och var jag är. Ofta blir det en banan på kontoret... Sommarfrukost , särskilt i stugan vid havet, är filbryta alternativt mjölkbryta med blåbärssylt, och ljusungsbröd med rökt sik. Det äter jag aldrig på vintern, men skulle kunna äta varje dag på sommaren. Men favoritfrukosten skulle nog ändå vara på en liten engelsk frukostrestaurang, egg benedict och en enorm kopp te. Har hänt att jag gjort det även hemma, men det händer inte ofta, för mycket jobb... :)

Alltså, hur många timmar innan du åker till jobbet går du upp??

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 090
Senast: Thaliaste
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 280
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar