Lyxfrukost, men vad?

Lovisaleonora

Trådstartare
På vardagar har jag standardfrukost att gnaga i mig. Men till helgen äter jag gärna det lilla extra. Dessvärre lider jag (tydligen) av foderleda och behöver nya uppslag.

Vad är lyxfrukost hemma hos dig?

Valio citronyoghurt. :love:
Mjukt bröd, gärna rostat med marmelad (äter bara hårt bröd till vardags).
Färskpressad apelsinjuice.

Ska jag lyxa till det ännu lite mer köper jag hem muffins och nutella till efterrätt. :d

Jag äter aldrig lyxfrukost, men borde kanske göra pga problem med aptiten. Hursomhelst, jag tänker: hotellfrukost. Där finns ju mycket inspiration att hämta; färska frukter, olika juicer, äggröra och goda ostar (brieost :love:).

På helgerna när jag har lite mer tid att lägga på frukost gör jag gärna en smoothie :d

Annars gillar jag att skära lite färsk frukt, melon, mango m.m, tycker det är riktigt gott och fräscht att börja dagen med!

Mangolassi är jag just nu besatt av, annars brukar jag mixa mango, jordgubbar och lime till smoothie.
Rostat bröd, avokado, gott pålägg? Mannagrynsgröt med iskallt äppelmos kan jag gilla i perioder.

Vardagar när jag jobbar är det inget alls eller yoghurt som gäller för det mesta.

Får jag välja fritt: croissant med en bra cappuccino på lokal.

Färskpressade apelsiner och nygräddade croissanter (som jag köper frysta ogräddade på Picard). Bake off-bröd eller bagels med cream cheese, eller färskt hembakat bröd. En stor kaffe med skummad mjölk (fast det unnar jag mig alla frukostar :-D )

Mangolassi är jag just nu besatt av, annars brukar jag mixa mango, jordgubbar och lime till smoothie.
Rostat bröd, avokado, gott pålägg? Mannagrynsgröt med iskallt äppelmos kan jag gilla i perioder.

Vardagar när jag jobbar är det inget alls eller yoghurt som gäller för det mesta.

Får jag välja fritt: croissant med en bra cappuccino på lokal.

Gör du egen lassi?

Nybakat bröd, juice, god frukt, kanske äggröra/bacon.. Jag är en hotellfrukostfantast och sörjer djupt om jag råkar bo på ett hotell med dålig frukost ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 279
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar