Lydnadsträning på engelska

McMarco

Trådstartare
Som rubriken säger; hur skriver man "lydnadsträning" (alltså av den typ som man tränar inför olika lydnadsklasser i brukshundsklubbens regi) på engelska? Jag provade Google översätt och de föreslår obedience men kan det vara riktigt? Jag behöver skriva ett brev på engelska och det gick utmärkt tills jag skulle försöka komma på det här.

Någon som kan hjälpa mig?

Sv: Lydnadsträning på engelska

Yep, det ar 'obedience training'. Om man vill gjora skillnad pa att trana for tavling ar det 'competitive obedience training'.
Jag vet inte hur det ar i England eller Australien/Nya Zealand, men i USA/Canada finns inte Bruks klasserna. Har ser obedience klasserna helt annorlunda ut. Sa vitt jag forstar kan man inte heller (nagonstans i Nord Amerika) tavla FCI typ av obedience.

Sv: Lydnadsträning på engelska

Åh, tack så mycket alla tre! Google kan sina saker ibland :)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 411
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 611
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 662
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 542
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka