Sv: Low deep round, hur ser en sådan häst ut?
Men grejen är ju att AR och engelsk ridning skiljer sig rätt mycket i fråga om stöd i handen samt böjning och form för den delen, så att fråga en AR ryttare om dess erfarenheter av LDR blir som att fråga en polis om hur denne undervisar en skolklass i franska. Typ. Chansen att AR:arna har erfarenhet av att praktisera LDR är i princip lika med noll.
Sa absolut inget om att engelskridande inte skulle vara bra. Det är upp till ryttare och tränare. Det finns bra och dåliga tränare och ryttare inom alla stilar och jag säger inte ens att den engelska ska ha mer dåliga än tex ar.
Jag säger att det inte är samma ridstil, vore det de, skulle AR heta engelsk ridning.
Men oavsett så är det inte det som tråden handlar om utan jag undrade, vad skiljer LDR och den form som AR-ryttare rider i när de rider hästen låg framåt neråt?
Och det var motiveringen till varför tråden skulle ligga här och inte under vanlig ridning.
Jag är framför allt intresserad av svar från de som är insatta i och själva rider AR.
Jag har ingen lust att diskutera skillnaderna mellan AR och engelsk ridning, det är inte därför jag skapade tråden, därav svarade jag kort och utvecklade inte mer.
Men grejen är ju att AR och engelsk ridning skiljer sig rätt mycket i fråga om stöd i handen samt böjning och form för den delen, så att fråga en AR ryttare om dess erfarenheter av LDR blir som att fråga en polis om hur denne undervisar en skolklass i franska. Typ. Chansen att AR:arna har erfarenhet av att praktisera LDR är i princip lika med noll.