Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Då är den 26:e bokad då...och den 25:e är det en tidig kväll som gäller så jag definitivt kommer iväg i tid :o

Ska höra med Mixus OCH så ska jag höra om jag får låna inackorderingens transport igen, first thing tomorrow.

Isåfall tar jag gärna med både islandsponny & Fling. De mår nog lika bra av att gå i en hage tillsammans (så länge hagen inte är isgata då islänningen är barfota) som att stå inne.
Islandsponnyn har aldrig varit i ridhus innan dock och rids inte mer än på rejäl bebisnivå - men kan ju lina lite eller jobba på långa tyglar, jag är nyfiken på analyser av hans rörelser & kropp... :D (Vore SKITKUL om någon ville filma honom! Jag har inte sett honom "utifrån" innan - kan nog vara intressant!)
Utlovar INTE någon vänstergalopp på Flingus ;) Men om någon vill ställa upp som pilot så longerar jag honom gärna och tar några fattningar åt vardera håll - med pilot på alltså.

Luis Valenca-dvdn tar jag med. 1 h lång är den. Kollar gärna på WE-film! Och Philippe Karl med för den delen, även fast jag inte förstår ett ord tyska (typ).

Ska vi göra något annorlunda med käk denna gång? Iofs funkade det ju ok nu med, och det är ju möjligt att det spar lite tid om alla har sitt eget...? Jag menar, vi ska ju inte behöva slösa tid på att GÖRA i ordning maten när vi kan vara i ridhuset eller titta på film :angel:

(förresten AnnA_ - Varför är du upptagen 2-3 feb? Körträning?)

26:e blir toppen!
Jag tar med kameran (foto) och ska se efter om jag har någon spännande bok. Tyvärr har jag nog inga filmer, en DVD med Linda Parelli om hoppning men det kanske är lite fel forum för det :D

det enda jag har i bok och film väg är bb's andra bok, så jag har väl tyvärr inte så mycket att tillföra på den fronten.. jag bidrar med min häst istället! ;)

jag vet ju iofs inte hur det var förra gången, men att alla har med sin egen mat verkar ju enkelt och bra.. men det fanns mikro att tillgå eller hur var det?

åh, vad det här ska bli kul!

evis: om du vill kan du köra ner på fredagen - vi har gästrum och två tomma boxar! Gästhagarna är helt otrampade så de funkar nog bra utan skor. 2-3 feb hade jag tänkt ägna mig åt aldeles ohästiga aktiviteter! Eller har du tips på körkurs nånstans..?! I så fall kan jag kanske tänka om :D

Det enklaste är väl om alla tar med matsäck och det finns micro osv. Men om ni vill betala några tior var så kan jag kanske ställa sambon vid spisen.

De här böckerna finns i mitt bibliotek:

Branderup: Akademisk ridkonst, Ridning på kandar
Podhajsky: Den klassiska ridkonsten, My horses - my teachers
de la Guérinière: Ridkonsten
Wallberg: Skola din häst
Hemphling: Dansa med hästar, Hästarnas budskap, Hästens själ
Nathorst: Dressyr med Lussan
Kyrklund: Dressyr med Kyra
Klimke: Unghästen
Swift: Ett med hästen, Centrerad ridning

Och så har jag en film med Philippe Karl, om jag törs behålla den så länge... Jag ska försöka spela av den och skicka tillbaka till min tränare :o

Jag skulle tycka att hoppning med Parelli vore jättespännande, men det kanske inte är högsta prioritet på en sån här träff..? Men ta gärna med ifall vi får tid över!

MOTALA:
Är det nu i helgen som träffen är?

En något förvirrad
Annika

Jag kom på att jag ska ha Nuno Oliveiras Reflections on Equestrian Art någonstans också... *hm* Också en hel drös med andra böcker också förutom de jag hade med sist, fattar bara inte var de gått iväg någonstans.
Skulle i alla fall vilja läsa lite mer ingående i Katrins bok. Och DlG´s!

Jag får fundera på ditt förslag om att komma redan på fredagen...det är ingen dålig idé...

Angående körkursen, så var det den jag pratade om på träffen. :)

Det stämmer bra!

Lördagen den 5 januari på Ulvåsa utanför Motala klockan 10.00. Ta med er häst, utrustning, film, er själva och/eller annat som ni kan dela med er av.

Det ska bli jättespännande att träffa er, och jag hoppas på en mycket inspirerande dag. :banana:

Hoppas att träffen blir givande och trevlig, vilket jag tror. Tyvärr kan jag inte den här gången men kommer härna med en annan gång. Är ni snälla att skriva och berätta efter helgen??..

Ha så trevligt
Annika

sådär, nu har jag pratat med min huskompis, och hon följer jättegärna med, så nu ser anmälningslistan ut såhär:

Anna_ (övik) 1-3 hästar
Lusidor (övik)
Tacitus (övik)
Hoskeblaffa (övik) 1 häst
Boe (övik)
zesel (övik)
evis (umeå) 1-2 hästar?
Mixus (umeå)
galoppiruett (umeå)
Koppar (sundsvall)
Lotus7 (sundsvall)
suberdoo (kramfors) 1 häst
-"-s kompis (kramfors)
Asa_S (?)
ramada (ullånger)
Totola (härnösand) 1 häst

sen kom jag på att jag har en film om natural trick training, kanske inte riktigt rätt ställe för den, men den finns iaf!

Det stämmer bra!

Lördagen den 5 januari på Ulvåsa utanför Motala klockan 10.00. Ta med er häst, utrustning, film, er själva och/eller annat som ni kan dela med er av.

Det ska bli jättespännande att träffa er, och jag hoppas på en mycket inspirerande dag. :banana:

Och mat va´? Eller hur sade vi med det, skulle var och en ta med sitt eget?

Har fixat skjuts nu, ska bara se till att boka transport i tid också och så får vi hoppas att väglaget inte är kasst :p

Men förvänta er ingen uppvisning från mig, kommer nog mest försöka med konststycket att lugna ner hästen i ny miljö, sen lär det kanske bli något "nervöst tramp-/passagesteg" om inte annat! ;)

Har JC-Racinets ridmanual "Another Horsemanship" om någon är nyfiken på den, BB-s svenska böcker och en bok om cirkuskonster :angel:

Ville du åka med oss på lördag?

Vi åker över Vånga till Motala, så det vore bra om du tog dig till Vånga på egen hand skulle jag tro. Även om jag åker från Blacka så måste jag ju stanna i stallet på vägen hem, och du kanske vill hem då ist för att vänta på mig?

Just det, ta med mat till er själva!

Asa_S (norr om Umeå)

tror 26:e funkar för mig, hellre det än tidigare. Ska kolla. Med häst isåfall, om det funkar barfota och finns plats. Vet inte hur jag får in det på listan?

Senast ändrad:

Asa_S: barfota borde funka bra och än så länge finns det plats för fler hästar :)

Totola: någon uppvisning blir det inte från min sida heller... däremot är det ju alltid roligt att få lite tips och inspiration! På förra träffen ville de lägga ägg under min högerrumpa :eek: :rofl:
Och evis galopperade runt runt med min Svarten och de såg jättelyckliga ut båda två, så de verkar ju också fått ut något av träffen :D

Ägg under högerrumpan skulle nog jag behöva också! :angel: och nån som drar mig i håret (man kanske kan knyta fast håret i byxorna? ;) fast helst uppifrån iofs) och så en 4-timmarstur i skogen eller så så att hästen inte orkar röra på sig :angel:

Jasså finns det gratis beridare där? Då tar jag med varmblodet också! ;) :devil:

Via

Du råkar inte ha några förslag på datum? :bump:
Som det fungerar för dig menar jag.

Jag är mammaledig, så här är alla dagar ungefär likadana. Kom med förslag ni istället.:)

och så en 4-timmarstur i skogen eller så så att hästen inte orkar röra på sig
min häst måste ha knarkat sist, för han har nog aldrig vart så lugn och skötsam. "okomplicerad" var omdömet då - två dagar senare hade han sån rodeo så jag flög av :crazy:

frivilliga testryttare finns det säkert gott om, men "beridare" låter kanske lite optimistiskt :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 360
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: ameo
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 948
Senast: Cornelius
·
C
Ridning Jag tycker mig se, väldigt många sidospår i alla diskussioner. I vissa dryftas ridningen enligt de gamla ridmästarna. Är det...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 173
Senast: Sonila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA