Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Men vad har jag nu missat?! en träff här i ö-vik, vad roligt :). det får vi ta och göra om fler gånger,för det verkar jättetrevligt.

Menar du här uppe runt Ö-vik? Vad många det är som håller till här i trakterna utan att man vet om det!

Sammanställning av de runt Ö-vik som anmält intresse för träffar:

Anna_ (övik)
Lusidor (övik)
Tacitus (övik)
Hoskeblaffa (övik)
Boe (övik)
evis (umeå)
galoppiruett (umeå)
Koppar (sundsvall)
Lotus7 (sundsvall)
suberdoo (kramfors)
Asa_S (?)

(Jag skippade skåningarna nu för jag gissar att ni inte är på besök så ofta?)

Om det är några som vill träffas här snart igen så kan jag låna ut min gård en gång till, det är ju roligt med besök och lite input till hästträningen!

Synd att man missade typ hela tråden om den lilla gettogether ni hade planerat, lät ju jättemysigt!:idea:

Ha ju lite dåligt me attilraljer som filmer å d.y. men nån bok har man väl, troligen ingen du inte redan har AnnA_ ;)

Jag har inget alls emot en ny träff ganska snart! :bump: :D

Förresten den "bukefalist" (hyfsat oaktiv nu) som sa att hon gärna följer med nästa gång heter Mixus.

Ja, vad kul :banana:
(Då vill jag prova din elisabeth-sadel på Zorba också om jag får, och så måste du kolla vad det är för storlek på den. Jag bara MÅSTE köpa en sån snart!! Jag har försökt boka in en "shoppingresa" norrut men inte fått svar om något datum än :mad: )

Men vad säger ni, ska vi bestämma något nytt datum för träff här?! För mig funkar vilken helg som helst utom 2-3 feb.

Intresserade-listan är nu så här lång:

Anna_ (övik)
Lusidor (övik)
Tacitus (övik)
Hoskeblaffa (övik)
Boe (övik)
evis (umeå)
Mixus (umeå)
galoppiruett (umeå)
Koppar (sundsvall)
Lotus7 (sundsvall)
suberdoo (kramfors)
Asa_S (?)
ramada (ullånger)

ja, absolut! jag kan inte helgen runt den 13 januari, men annars är det tomt vad jag vet.. jag ska flytta in mig och hästen i vårt nya hem nu till helgen så de närmaste två helgerna lär väl iofs också vara ganska tjocka.. suck! men efter det är vi fit for fight, och vill jättegärna komma! :bump:
dessutom tror jag att min huskompis också vill följa med, hon är inte bukefalist, men kanske välkommen ändå?

Å det skulle vara toppen med en till träff!
Hästen verkar frisk nu *håller tummarna* sista dagen med medicin idag och jag hoppas att hostan och slemmet håller sig borta även utan den.

Jag är upptagen 8-10 feb. annars verkar jag inte ha något inbokat.
Jag kommer inte ta med mig hästen, han är ju inte direkt igångsatt men jag har en del böcker samt en stor systemkamer så jag kan ju fota alla er andra som rider :idea:

*KL*

Sen ska väl vi mälardalingar ha en träff någon gång också, men vi kan väl ta det en liten aning senare i vår? Finns det några intresserade?

Via

Du råkar inte ha några förslag på datum? :bump:
Som det fungerar för dig menar jag.

Ö-vik: 19-20 eller 26-27 jan kanske kan funka? Är det bäst med en lördag eller söndag?

Låter bra, för mig är det bäst med en lördag då jag måste åka tillbaka till S-vall på söndagen eftersom man måste jobba på måndagar *suckar* *S*

Vilket datum och var? Helt nybörjare men intresserad... N

Vad kul med en till träff!
Men det hanns ju mindre än jag hade trott.. Tiden bara rann iväg i ridhuset!
Riktigt kul med en till!

Jo kul! Men vet inte var eller när, läste bara inlägg från via att en träff kunde vara hos henne så nåt mer är det nog inte bestämt. Blev intresserad då Småland är lite närmare än Övik. Får se vad som händer...

N

Ja, vi kanske borde planera lite innan vad vi vill hinna med och hur vi ska lägga upp dagen? Och evis får se till att komma i tid... :angel:

Ö-vik: 19-20 eller 26-27 jan kanske kan funka? Är det bäst med en lördag eller söndag?

båda helgerna funkar för mig, men det kanske är snällast mot hästen, om han får följa med (?) den 26-27:e eftersom han precis har fått flytta 2 ggr.. vilken dag det blir spelar ingen roll för mig!

åh, vad roligt, då kanske jag kan få lite inspiration igen!:banana:

Åhhh va kul, då får jag se på dig och din häst då kanske?!:d

Of topic: var bor du nu? hörde bara av Lillknoddas på jobbet att ni flyttat från Skog?:confused:

:o

Oj oj vilka krav ni har.

:D

Men jag lovar att försöka...

Jag kan båda helgerna du föreslagit. Lördag eller söndag spelar ingen roll.

Förresten har jag köpt en Luis Valenca-dvd (Tobbe Larsson besöker typ). Ni hade Philippe Karl hemma visst? Isåfall skulle jag hemskt gärna vilja hinna se lite film! :D

Skulle vilja ta med islänningen, han är rätt rolig att analysera och diskutera kring. Men han har en sån hemsk päls så jag tror han Dör i ett ridhus :crazy:

Ja precis, det blev ju ingen film sist. Lite planering i förväg och om alla ser till att boka in hela dagen så ska vi väl hinna med allt vi vill! Filmen jag har här är på tyska så jag förstår ingenting, men den är trevlig att titta på ändå. Någon kanske kan tolka? :D

Klart att du ska ta med islänningen! Och om du får med två så vill vi se lite vänstergalopp på Flingan ;) Det är ju varken isolerat eller uppvärmt i ridhuset så det funkar väl med päls? Mina tjockisar är också oklippta och de brukar överleva.

suberdoo - såklart att vi vill träffa din häst!

Vad säger ni om lördag den 26 jan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 354
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: ameo
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 948
Senast: Cornelius
·
C
Ridning Jag tycker mig se, väldigt många sidospår i alla diskussioner. I vissa dryftas ridningen enligt de gamla ridmästarna. Är det...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 173
Senast: Sonila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV