Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Mina är också nyvaccinerade, eller ja, de vaccinerades sista november. Bör väl vara tillräckligt nyligt??
Iofs är islänningen inne på sin grundvaccinering, blir andra sprutan i nästa vecka. Men det känns ändå ok.

Ja det är lyxigt :D

Men som gammal härnösandsbo är jag nyfiken på vad det är för ridhus du håller till i?! Det måste vara något som byggts efter att jag flyttade därifrån, var ligger det?

*kl*

Kan den 16/2 fungera för alla som vill till Via i Småland på träff?

Går det att övernatta med häst?

Jag kan ta med mig Neindorffs film
Gueriniérès bok
Charles Harris bok (workbooks from the spanish riding school)
Bauchers The Man and his Methods
BB's Akademisk Ridkonst...hm...har säkert något mer ute på hyllorna också.

Ja det är lyxigt :D

Men som gammal härnösandsbo är jag nyfiken på vad det är för ridhus du håller till i?! Det måste vara något som byggts efter att jag flyttade därifrån, var ligger det?

Det är nybyggt, och känns väl lite halvfärdigt fortfarande men fullt ridbart! :) Ligger strax utanför Älandsbro.
Känns guld med ett privat ridhus, för det enda annars är ju ridklubbens och där är det ju bokat mest hela tiden eller massor med folk som ska passa på att rida. I "vårt" ridhus så är det hittills inte bokat så ofta, ett par gånger i veckan i snitt, och rätt stort (20*63?) så det ska vara rätt många som rider innan det börjar kännas lika trångt som i ridskolans lilla ridhus! ;)

Helst en annan helg än 16 feb. Sambon har jouren då, (släpper ut människor som fastnat i hissar..)

Om det inte går att ändra datum kanske jag kan ordna barnvakt, för jag vill gärna åka!

Förresten hur många har vi till en träff i Småland??

Förutom mig, _Smulan_ o Spider84 här på forumet?:)

Vi glömmer inte dig!;)

Kan vi inte göra en lista som fylls på eftersom?:idea:

Via
Spider84
_smulan_
Harley

Det kan man inte tro ju..:angel::D

Hittills har jag fått tag på en till bukefalist och en bukefalist som dock hänger mest på förälder (i övrigt tjuvläser hon bara;))

Finns det fler som bor i söder som är på?

Jag kanske är på, det beror lite på när det blir.

OA

Räknas småland som syd?
Jag har ridhus, och håller gärna ien träff, om några är intresserade.

Var ligger Marhult?

Undrar

OA

Okej ska vi se. Första helgen i februari var det någon som inte kunde och inte heller tredje helgen.

Vad sägs om den 9/2?

Utanför Växjö.

Blir jätte bra miljöträning för min unghäst att åka så långt.

Glöm inte frågan om det går att övernatta med häst hos dig.

*kl

Tack för en härlig dag, alla östgötar! Det var förmodligen mest jag som blev inspirerad, nästa gång får vi hoppas på bättre väglag.

Det går för någon enstaka.

Tack själv! Kul att titta på lite ridning och prata häst :). Ni kan ju alltid komma till oss här också. Rider i stort sett varje dag så det är bara att höra av sig :D

Tack igen för en trevlig dag i underbar herrgårdsmiljö, lite avundssjuk är jag allt på dig :);)

Det gör jag jättegärna! Är ledig en hel månad framåt, så jag får mer än gärna mer inspiration. Men förlåt, vem var du? det här med bukenick försvårar namnminnet något... :o

Ja, det är inte lätt att komma ihåg allas 2 namn:D

Men om du är ledig nu framöver är du mer än välkommen att komma och rida i vårt ridhus. Kul att rida lite tillsamans. Jag har ju dock mest tid på kvällar och helger.

/Marion ;)

nu har jag varit inne på hemsidan, och då råkade jag se att man ska säga till om man vill ha med hund till er!

så nu frågar jag: kan min väns två parson terrier följa med, det är två tikar? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 354
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: ameo
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 948
Senast: Cornelius
·
C
Ridning Jag tycker mig se, väldigt många sidospår i alla diskussioner. I vissa dryftas ridningen enligt de gamla ridmästarna. Är det...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 173
Senast: Sonila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar