Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

:
Ville du åka med oss på lördag?

Vi åker över Vånga till Motala, så det vore bra om du tog dig till Vånga på egen hand skulle jag tro. Även om jag åker från Blacka så måste jag ju stanna i stallet på vägen hem, och du kanske vill hem då ist för att vänta på mig?

Var i Vånga ska jag stå? Tar gärna en promenad då det ingår i mitt nya hurtiga liv....:angel::D

Asa_S: barfota borde funka bra och än så länge finns det plats för fler hästar :)

Totola: någon uppvisning blir det inte från min sida heller... däremot är det ju alltid roligt att få lite tips och inspiration! På förra träffen ville de lägga ägg under min högerrumpa :eek: :rofl:
Och evis galopperade runt runt med min Svarten och de såg jättelyckliga ut båda två, så de verkar ju också fått ut något av träffen :D

HÖGERrumpa???? :D:rofl:

min häst måste ha knarkat sist, för han har nog aldrig vart så lugn och skötsam. "okomplicerad" var omdömet då - två dagar senare hade han sån rodeo så jag flög av :crazy:

frivilliga testryttare finns det säkert gott om, men "beridare" låter kanske lite optimistiskt :D

Haha typiskt! :D

Ponnysen är nog inte lika bra som testobjekt med historik att bli stressad av nästan alla ryttare den inte känner. "Aaah, släpp av mig!!" och "Hur får man stopp på den här?!?" är klassiska fraser efter bara någon minuts ridning! :rofl:

:

Var i Vånga ska jag stå? Tar gärna en promenad då det ingår i mitt nya hurtiga liv....:angel::D

Är det nyårslöftet? Låter som något även jag skulle behöva :D

Vid Torpskylten ("TORP 3") där man svänger av, innan kyrkan, blir väl bra. Men jag måste få återkomma om tid, vet inte om jag ska ta med hästen eller inte ännu (beror på vädret).

Pm´a ditt nummer så kan jag ringa dig på fredag?

26:e funkar för mig, har kollat nu. Transporten är visserligen obesiktad, men förhoppningsvis hinner vi väl fixa det till dess. Annars får jag väl låna en! Kul, ser fram emot det fast med viss nervositet - både jag och hästen har våra hangups, mest tillsammans :angel:. Var för sig brukar vi fungera bra :D.

Jag måste meddela att jag inte kommer- väglaget bjuder inte direkt till nöjjesresor:(

Nästa gång!

Okej.

Ni är alla välkomna imorgon klockan 10.

Amk plus medryttare Veronica
Tessiem
nephthys + sambo med häst
Kavat
marer Plus häst
Heli
Tez1 + icke-bukare

Vägbeskrivning från Motala:

Kör mot Fornåsa (Linköpingsvägen). Sväng vänster efter ca 1 mil, (efter Ulvåsa möbler), mot Ekebyborna. Sväng vänster vid skylt Ulvåsa. När nu kommer till häcken, kör till höger. När ni kommer fram till ett vitt häststaket (bland husen), kan ni parkera.

Vägbeskrivning från Linköping:
Ta av avfart Linköping Västra från E4:an, mot Motala. Sväng vänster mot Fornåsa. Kör cirka 20 minuter, sväng höger mot Ekebyborna. Sväng vänster vid skylt Ulvåsa, ta höger vid häcken. Parkera vid vita hästhagen.

OBS!! Ni som kommer med hästtransport, ta istället av vänster vid häcken. Parkera på parkeringen med P-skylt.

Ni får gärna ringa om ni kommer på villovägar, eller när ni är framme! 0704-356859 Mvh Anna

Usch jag skäms lite för mitt karusell-galopperande :o

Jag tror fortfarande inte på att Svarten kan bjuda på rodeo! :p
Tyckte han verkade så himla sjyst. Snäll med mej också, trots mitt pingisbollstudsande!

Men ok, om du skriver det så, får man ju ändå lita på ditt ord :).

Du kan ju fråga "true_blue" vad som hände första gången vi var upp till henne för dressyrträning :angel: :o Han var ett litet monster när han var yngre... men nu för tiden är det mest bara på hoppträningarna som vi har rodeo :crazy:

Inte behöver du skämmas för nåt, svarten ställer så gärna upp på galopp - det är det bästa som finns tycker han :bump:

Hej!
om det är ok att komma och avbryta lite mitt i dan så kommer jag gärna. jobbar nämligen till 12.00.
tar inte med någon häst, men ifall någon är intresserad av att se BB:s 3 filmer kan jag fixa med dem....

Heli kommer inte, hade fått förhinder imorgon.

Tyvärr så kommer inte jag och nephtys ta med våra hästar, pga väglag och jag har inte bytt till vinterdäck på trailern (kom jag på idag:o)

Men vi får ta en film- och diskussionsdag imorgon, så tar vi ridning nästa gång:)

Jag förstod nästan det. Inte roligt att köra transport i det här vädret. Då kanske ni kan ge mig lite råd angående ridning? Jag kan ju låna ut min häst också, om någon blir ridsugen ;)

Vi kikar gärna på lite ridning, och ger de tips som vi kan :)

Får se om det är någon som blir ridsugen:D

Vi ses 10 imorgon, ska bli jätteroligt!

En uppmaning inför träffen i Ö-vik är att se över vaccinationsskyddet mot hästinfluensa. A2 är konstaterat på Solänget (se smittinfo på www.travsport.se ) så även om Skule är en bra bit ifrån, så finns det i relativa närheten.

Jag revaccinerade mina här hemma för 3 veckor sedan, snacka om lyckträff!

Ja just det, jag hade hört om det men vad bra att du tar upp det här! Mina hästar är också nyvaccinerade, skönt.

Boe: jag vill jättegärna se de filmerna!

Vi kommer vara i typ uppvärmda lokaler va?
Blev ju vinter i sista stund.

Synd att vi inte blev full styrka men bättre lycka nästa gång.

/T

Är det ditt privata stall?
Tänkte mest om det är KRAV på vaccination eller bara bra att tänka på för egen del. Klantarslena( :devil: ) till säljare av hästen vaccinerade i våras strax innan jag skulle få hem hästen men datumet är satt 2 dagar (!) efter att året gått sen senaste vaccinationen. Så ska han nån gång tävlas måste han grundvaccineras om bara för det :p

Haha, så snopet. Det är mitt aldeles privata stall och ridhus, och jag tänker inte kräva några pass eller vaccinationsintyg...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 354
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: ameo
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 948
Senast: Cornelius
·
C
Ridning Jag tycker mig se, väldigt många sidospår i alla diskussioner. I vissa dryftas ridningen enligt de gamla ridmästarna. Är det...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 173
Senast: Sonila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV