Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

I så fall får jag låsa in min hund, annars kommer terrierna förmodligen att användas som tutleksaker... Men om de inte kan stanna hemma så går väl det att lösa.

Det gör jag jättegärna! Är ledig en hel månad framåt, så jag får mer än gärna mer inspiration. Men förlåt, vem var du? det här med bukenick försvårar namnminnet något... :o

Jag vill med tacka!! Jag var den korta, breda , pratglada korven i vacker bl¨å overall!!
:rofl:

J'ättekul var det! Jag vart faktist lite mer AR-inspirerad.. (är ju inte helt övertygad ännu..;))

Så TACK för dagen!!

Så då är det ok att komma med helt ovaccinerade travare, som inte har satt foten på solänget på hela hösten o vintern?
Typ, lämna gården på egen risk för vår del alltså!:eek: Har blivit bacillrädd nu då hästarna fungerar!

ja för min del är det väl ok. men varför brukar man inte vaccinera travare?

I så fall får jag låsa in min hund, annars kommer terrierna förmodligen att användas som tutleksaker... Men om de inte kan stanna hemma så går väl det att lösa.

ajdå, då får vi kolla upp om de kan stanna hemma eller hur vi kan göra.. vore ju taskigt mot din hunnd att hon ska behöva vara instängd på sin egen gård! :o

min lille är vaccinerad i juli, räcker det? :confused:

Jag vill med tacka!! Jag var den korta, breda , pratglada korven i vacker bl¨å overall!!
:rofl:

J'ättekul var det! Jag vart faktist lite mer AR-inspirerad.. (är ju inte helt övertygad ännu..;))

Så TACK för dagen!!

Men hallå tessiem.... du lät helt AR när vi pratade. Du har åkt dit -stenhårt:rofl:
Tack Amk för att du tog emot oss. Det var mkt trevligt att prata häst med likasinnade. Det här får vi göra om:bump:
/Therese

Ja alltså vaccin ska ju funka i minst 1 år. Och HOS MIG har det INTE varit några influensasjuka hästar, det är på travbanan Solänget 2 mil härifrån.

Min häst som var sjuk runt jul hade inget smittsamt, hon hade kolik och hon har inte varit på solänget...

Via
Spider84
_smulan_
Harley
DedicatedHippieFlipper - ny på AR!
Pannkakssmet - om jag kan få skjuts från växjö och kan lämna över hästen på någon annan den helgen...

Jag hade ju oturen att tvingas stanna hemma pga en elak förkylning (som inte har blivit bättre). Ni är väldigt välkomna att träffas och rida en stund hos oss! Just nu blir det ingen ridning för min del på ett tag, tills jag tillfrisknat.
By the way, kursen nu den 9:e februari ser ut att bli inställd pga för få deltagare. :( Det tycks vara alldeles för få AR-intresserade i våra delar av landet, för att en kurs ska fyllas upp.

Men hallå tessiem.... du lät helt AR när vi pratade. Du har åkt dit -stenhårt:rofl:
Tack Amk för att du tog emot oss. Det var mkt trevligt att prata häst med likasinnade. Det här får vi göra om:bump:
/Therese

Jag har väl det :angel:
Men än har jag AR-oskulden kvar.. Har ju inte varit på kurs än med någon häst..så vi får väl se vilken tränare som får äran att ta den oskulden :angel::o:rofl:

Jag hade ju oturen att tvingas stanna hemma pga en elak förkylning (som inte har blivit bättre). Ni är väldigt välkomna att träffas och rida en stund hos oss! Just nu blir det ingen ridning för min del på ett tag, tills jag tillfrisknat.
By the way, kursen nu den 9:e februari ser ut att bli inställd pga för få deltagare. :( Det tycks vara alldeles för få AR-intresserade i våra delar av landet, för att en kurs ska fyllas upp.

Det var tråkigt att du inte var med! Men jag tänker komma & våldgästa er uppe vid ridhuset någon dag..Behöver hjälp med hur jag ska träna min lilla pissmär härhemma...:angel:
Vad tråkigt med kursen!! Jag har ju tyvärr ingen häst att rida på.. Men när Calle är hemma så kan ni räkna med mig på ALLT... Har värsta kurs-abstinensen nu efter så många år utan häst eller med unghäst...:crazy:

De senaste rekommendationerna jag läst i Sverige om hästinfluensa är att revaccinera om vaccinationen är äldre än 6 månader för ett bra skydd.

suberdoo: Din häst har sannolikt helt ok skydd, det försvinner inte från ena dagen till den andra utan avtar successivt. Vill du ha maximalt skydd kan det vara bra att ge en dos vaccin snart igen.

Som skrivet, det är ju ingen som har luftvägssjuk sjuk häst med sig eller dit vi ska. Jag ville bara påminna om vacc. eftersom smittan finns "i krokarna" så att säga.

Det var väldigt synd. Men en eloge till er för tappert försök. Vi får fortsätta sprida inspiration, och hoppas att det sprider sig! Jag tycker att den här träffen var suverän, roligt att få träffa likasinnade och få tips av mer erfarna utan att behöva åka över halva sverige.

Jag kommer absolut komma och se när ni rider! Kanske tar jag med mig hästen också, om väglaget blir bättre.

Förresten hur många har vi till en träff i Småland??

Förutom mig, _Smulan_ o Spider84 här på forumet?:)

Jag har hellre en träff i Skåne då jag inte har någon hemma som kan kvällsfodra och ta in hästarna.

Helt omöjligt för mig att köra så långt tyvärr. Jag måste hinna hem innan typ midnatt. ( Och redan det är egentligen för sent för att ta in hästarna för kvällen..)

/KT

Vi kan ha en här nere längre fram också.
Kommer våren och jag har ridbanan kvar har jag boxar och sängar åt ett antal hästar med ägare. ;)

sådär, nu har jag pratat med min huskompis, och hon följer jättegärna med, så nu ser anmälningslistan ut såhär:

Anna_ (övik) 1-3 hästar
Lusidor (övik)
Tacitus (övik)
Hoskeblaffa (övik) 1 häst
Boe (övik)
zesel (övik)
evis (umeå) 1-2 hästar?
Mixus (umeå)
galoppiruett (umeå)
Koppar (sundsvall)
Lotus7 (sundsvall)
suberdoo (kramfors) 1 häst
-"-s kompis (kramfors)
Asa_S (?)
ramada (ullånger)
Totola (härnösand) 1 häst

sen kom jag på att jag har en film om natural trick training, kanske inte riktigt rätt ställe för den, men den finns iaf!

Vi kommer oxå om vi får

Lillknoddas (kramfors)
Zuzzi (skog)

Om det finns plats i nån transport från skog så kan vi ta med en luddig Johan :angel: han står jättesnällt på finkan å är hur lättlastad som helst, inga problem med okända resekamrater heller.

Natural trick training ser jag GÄRNA!
Är inne i en tricktränings-inspirations-period just nu, när underlaget ibland inte bjuder möjlighet till så mycket andra aktiviteter.

Jag kommer med båda hästarna, har fått låna transport och dessutom ska jag få låna morsfarsens Volvo XC70 också, så jag slipper oroa mej över väglag och så...(fniss, min bil orkade sej knappt uppför backen till Anna sist)

Men vet ej huruvida Mixus följer med. Är det någon annan från Umeå som vill samåka? Kom igen nu! Värsta tillfället att samla inspiration!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 354
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: ameo
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 948
Senast: Cornelius
·
C
Ridning Jag tycker mig se, väldigt många sidospår i alla diskussioner. I vissa dryftas ridningen enligt de gamla ridmästarna. Är det...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 173
Senast: Sonila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV