Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar
Ja det ska bli jätteroligt
Angående dagsplan vet jag inte... men vi borde nog försöka planera lite grann i förväg. Sist var vi ju inte så många, men timmarna flöt iväg ganska fort ändå. Och nu har vi ju minst 9 hästar som vi ska hinna titta på, plus en massa filmer och böcker!
Vad sägs om följande schema
- gå igenom halva hästgänget
- lunch
- andra halvan
- middag
- filmer, böcker osv
Hur gör vi förresten med mat den här gången?
Kanske vi alla ska tänka igenom lite vad vi vill ha ut av det hela när det gäller våra hästar? Presentera dem lite kort och vilken typ av input vi behöver?
Jag testar att börja:
Min kallblodstravare är 7 år men det är egentligen först nu i vinter som jag börjat träna lite mer "seriöst" på ridbana, så hon är inte alls särskilt utbildad eller vältränad. Jag vill att ni ska ha synpunkter på vilken form jag ska låta henne gå i! Jag och min tränare är överens men det vore kul med fler åsikter!
Sen har jag något halvblodsliknande, 11 år. Där skulle jag mest vilja låna evis sadel igen och åka runt några varv, om den känns lika bra igen så ska jag beställa en sån direkt Sen kan jag gärna låna ut honom om nån vill provrida, alltid kul att få se sin häst från marken. Om någon vill galoppera så ställer han gärna upp
(Jag har en shettis också som jag jobbar lite på långa tyglar, men henne kan vi hoppa över den här gången)
Vi kommer till Övik/Skule lördag 26/1:
Anna_ (övik) 1-3 hästar
Lusidor (övik) 1 häst?
Tacitus (övik)
Hoskeblaffa (övik) 1 häst
Boe (övik) kommer efter kl 12
zesel (övik) 1 häst
evis (umeå) 2 hästar
Asa_S (umeå) 1 häst
Lotus7 (sundsvall)
suberdoo (kramfors) 1 häst
-"-s kompis (kramfors)
Lillknoddas (kramfors)
Zuzzi (skog)
Totola (härnösand) 1 häst
Filmer:
Philippe Karl: långa tyglar/tömkörning (Anna)
Film och trickträning (suberdoo)
Linda Parelli om hoppning (Lotus7)
Branderups 3 filmer (Boe)
Ja det ska bli jätteroligt
Angående dagsplan vet jag inte... men vi borde nog försöka planera lite grann i förväg. Sist var vi ju inte så många, men timmarna flöt iväg ganska fort ändå. Och nu har vi ju minst 9 hästar som vi ska hinna titta på, plus en massa filmer och böcker!
Vad sägs om följande schema
- gå igenom halva hästgänget
- lunch
- andra halvan
- middag
- filmer, böcker osv
Hur gör vi förresten med mat den här gången?
Kanske vi alla ska tänka igenom lite vad vi vill ha ut av det hela när det gäller våra hästar? Presentera dem lite kort och vilken typ av input vi behöver?
Jag testar att börja:
Min kallblodstravare är 7 år men det är egentligen först nu i vinter som jag börjat träna lite mer "seriöst" på ridbana, så hon är inte alls särskilt utbildad eller vältränad. Jag vill att ni ska ha synpunkter på vilken form jag ska låta henne gå i! Jag och min tränare är överens men det vore kul med fler åsikter!
Sen har jag något halvblodsliknande, 11 år. Där skulle jag mest vilja låna evis sadel igen och åka runt några varv, om den känns lika bra igen så ska jag beställa en sån direkt Sen kan jag gärna låna ut honom om nån vill provrida, alltid kul att få se sin häst från marken. Om någon vill galoppera så ställer han gärna upp
(Jag har en shettis också som jag jobbar lite på långa tyglar, men henne kan vi hoppa över den här gången)
Vi kommer till Övik/Skule lördag 26/1:
Anna_ (övik) 1-3 hästar
Lusidor (övik) 1 häst?
Tacitus (övik)
Hoskeblaffa (övik) 1 häst
Boe (övik) kommer efter kl 12
zesel (övik) 1 häst
evis (umeå) 2 hästar
Asa_S (umeå) 1 häst
Lotus7 (sundsvall)
suberdoo (kramfors) 1 häst
-"-s kompis (kramfors)
Lillknoddas (kramfors)
Zuzzi (skog)
Totola (härnösand) 1 häst
Filmer:
Philippe Karl: långa tyglar/tömkörning (Anna)
Film och trickträning (suberdoo)
Linda Parelli om hoppning (Lotus7)
Branderups 3 filmer (Boe)