Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Det tycker jag låter som ett bra upplägg.
Jag kommer hyffsat långt ifrån, men klockan 9 fungerar bra för mig.

Luncha skulle man kanske åkt till närmaste pizzeria eller restaurang?
Nu vet jag helt säkert att jag kan komma eftersom jag har en praktikant här då. Var lite "svettigt" ett tag där när jag inte visste om jag skulle få fatt på någon som tog hand om hästarna.

Jag är upptagen söndag eftermiddag. Så lördag förmiddag, eller söndag förmiddag!

Upplägget låter bra, men jag är lite rädd för tiden. Om det börjar 9 måste jag nog vara inne i växjö vid 8 och det kan vara snålt med tidiga bussar på helgerna. Jag ska försöka få sovplats i växjö om inte annat.
Ingen som har vägarna förbi Ingelstad?

Jag har tyvärr heller inte så mycket intressant utrustning.

När måste du åka från oss på söndag, om vi skulle välja den dagen ist? Räkna med att det tar ca 1 timme att åka hem till dig från oss, kanske lite mindre beroende på väglag.

Om vi har mer tid på oss på söndagen så kanske vi ska ta det istället? Som sagt, jag måste åka från stallet kl 13 på lördagen.

Bestäm du vilket som passar bäst :)

/Marion

På söndagen måste jag vara hemma redan kl 12. Så lördagen blir bättre! Då får vi 2 timmar mer iaf. Ku!

***Knapplån***

För kännedom, så är vi ett gäng i Skåne som i dagarna startat en intresseförening kring AR. Vårt främsta syfte är att främja intresset för den akademiska ridkonsten, och vi kommer att anordna studiecirklar, uppvisningar samt träningar. Vi kommer att träffas regelbundet hemma hos någon i föreningen och hjälpa varandra med ridningen/markjobbet.

Den som är intresserad får gärna PM:a.

Immer

Kommer gärna, fast utan häst men har inget besked på om jag ska jobba ännu.

Har ni bestämt tid? Eller har jag bara missat? Det e så många trådar i tråden :)

Men då säger vi lördagen, det blir roligt :)! Hoppas bara att de övriga i mitt stall kan vara med, har ju inte pratat med dem ännu :o.

Ska höra med Tootikki också, hon var ju en av dem som från början skulle kommit till dig när vi var där, men som sen inte hade möjlighet.

Kolla eniros vägbeskivningar, Käslinge i Vånga, Skärblacka. Borde kunna gå att få fram en vägbeskrivning där, annars får du meddela mig.

Ring om det är något 0703-000752

/Marion

Alla som vill komma är naturligtvis välkomna att delta även denna gång :)! Tyvärr är ju inte omgivningarna lika tilltalande som hemma hos Amk ;).

/Marion

Jag tar nog lättast med mig egen mat, då jag har matallergier som kan vara svåra att ta hänsyn till om man lagar till många personer.

Hästen jag har med mig är 4,5 år och har inte varit i ridhus sedan vi var i AnnA_s i höstas :angel: . Vi vill ha miljöträning i första hand. Det är en kamrat som äger honom men just nu bor han hos mig, och jag målet är att utbilda honom till trevlig, hållbar, lätthanterad och lättriden familjehäst. Han är inte i full kondition så vi kommer att ta det lite lugnt på träffen (det är i alla fall min plan - herrn i fråga har ibland helt andra idéer).

Vi provar gärna sadlar om de passar honom, då vi är på jakt efter lämplig sadel för dressyr/skolridning.

kl 9 var det på förslag och det låter väl bra tycker jag!

Inte helt säker på att jag hinner till kl 9 men ni behöver inte vänta på mig. Jag kommer när jag kommer. Blir nog bara 1 häst, känner mig inte riktigt upplagd för att trassla med två (även om de är snälla båda två).

Ojoj!
Vad intressant allt detta är! Tänk att jag snubbla över denna tråden!! Vilken tur!

Jag vill oxå vara med på träffen 26/1 i Ö-vik, om jag får?!

Bor i Umeå och kan bidra med:
Hempflingsvideo: Dansa med hästar VCR & Coming together DVD
Hempflingsböcker: Dansa med hästar & Hästens själ & Hästarnas budskap (roman)
Monty Roberts: Mannen som lyssnar till hästar (roman)

Samåkning från Umeå skulle kanske kunna vara en idé?! Jag har en liten Fiat Uno (bensinsnål fast går inte att dra transport) - men är inte främmande att åka med någon annan om ni tar häst med och vill ha sällskap på resan.

Jag har ingen häst för närvarande men ska åka till Spanien i februari och hitta min drömhäst :D Men jag kommer gärna med och tittar på alla och snackar och minglar och sånt!

Skulle det vara två dagar eller en?

Jaaaa! :bump:

Jag behöver sällskap i bilen. Finns gott om plats i morsfarsens XC70. Måste ha den eftersom jag har transporten + 2 hästar med. Vad glad jag blir om jag får sällskap, det är inte så himla kul att köra ensam på vinterväglag, tycker jag...

(PM´mej telefonnummer när du ser det här?!)

Angående klockan 9 så kan det nog bli lite tajt för oss med, men säger som AsaS - börja utan oss om vi är sena :o

Jag betalar gärna Tacitus för käk, är vegetarian men äter ägg & mjölk och även fisk (i alla fall lax).

Förresten bara måste jag visa bild på den lilla lurven som jag påstår kommer dö av värmeslag i ridhuset;

72ccb4e3ce3982981b00d610ea484965_640_480.jpg

98e94888cfe091f4b09beaa2a253d5a7_640_583.jpg

Med det vill jag få tillägga att han sommartid är rätt blank och inte fullt lika "formlös"
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/12620000-12629999/640x480/12621775.jpg

Kl 9 låter jätte bra tycker jag också.
Jag köper gärna mat, det skulle vara toppen. Är allergisk mot böner (tål dock sojabönor och kikärtor :d) och nötter. Annars äter jag nästa allt.

Då jag inte kan ta med min häst provar jag gärna det som erbjuds :o.
Jag sätter mig på vad som helst, så är det någon som har en häst som behöver bralla av sig så ställer jag upp som kamikazepilot ;) :rofl:

Jag har ridit akademiskt i 5år. Synd att jag inte kunde ta med min häst för då hade den som velat kunnat få glassa runt i galopp. Han är riktigt stark och fin där :love:.

Bara 9 dagar kvar nu *längtar*

Vilken tid passar det dig?

klockan 9 låter inte helt fel, jag ska bara kolla med Lotta så att det funkar men hundar, hästar och oss.. ;)

vi tar med mat, som jag har sagt tidigare (eller?)

det ska bli jättespännande!

Hej!
Du bor ju i umeå... Om du har plats i din transport för en till så kanske jag kan ta med en lånehäst - ska fråga ägaren bara först... och höra med AnnA_ :angel:

Jag hoppas bara att jag får ledig den lördan... har inte kollat med chefen än :o
Men det ska jag nog tro att det går bra.

Va kul detta ska bli...

Tror du det finns plats för en till häst kanske? Jag kanske kan ta med en lånehäst - som behöver komma ut o "vädras" lite. :)

Förresten... smart idé med hemsidan ;)

PS. Jag kan ta med egen mat...

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 354
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: ameo
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 948
Senast: Cornelius
·
C
Ridning Jag tycker mig se, väldigt många sidospår i alla diskussioner. I vissa dryftas ridningen enligt de gamla ridmästarna. Är det...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 173
Senast: Sonila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV