Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Om jag inte tar med en lånehäst så kan jag åka med dig... ;) Det beror ju på om jag får plats i Asa_S transport och allt annat klaffar... hehe.

Absolut! Jag måste vara hemma runt 13:30.

Hörde att vädret inte skulle bli så roligt imorgon, väldigt blåsigt. Om det är så att du inte vill åka (alla är ju olika med i vilket väder vi vill köra, själv kör jag i allt väder:p) kan du väl ringa i morgonbitti, så vi vet. 0703-000752

Annars ses vi imorgon runt 10 :bump:! Har du fått tag i någon vägbeskrivning förresten?

/Marion

Jag kollar nyheterna imorgon bitti, och kör om det inte är träd på vägarna. Hittar ingen bra vägbeskrivning, bara dåliga kartor. Kör jag mot Vreta Kloster?

det ser ju jättebra ut med programmet, skippen kan stå antingen inne eller ute, bara han slipper vara själv!

Måste tyvärr meddela att vi får lov att ställa in imorgon, jag är sjuk. Ordentligt sjuk.

Vi får höras om ett senare datum.

/Marion

Hej!
Du bor ju i umeå... Om du har plats i din transport för en till så kanske jag kan ta med en lånehäst - ska fråga ägaren bara först... och höra med AnnA_ :angel:

Ska köra på sambon igen ang lånetransport, min egen vill jag undvika att köra så långt med. Får jag låna bör det inte vara några problem med en häst till i. PM:ar mitt mobilnummer till dig så kan du väl höra av dig så får vi bestämma tider etc.

Kan tyvärr inte delta med häst på lördag. Skulle undersöka ett par galliga karpalsenskidor och på röntgen får man då se ett par vassa skelett taggar som ligger och retar senskidorna. Kort och gott så måste hästen opereras och kan inte vara med på den roliga hästdagen. Jag kommer ändå att vara med och ser fram emot att träffa er alla.
ps. om någon har en liten hästlastbil att hyra ut vore det super..
pm:a mig isåfall...

Neej, stackars... Hoppas att det går bra att operera! Om du har c-körkort och kan stå ut med att det läcker lite från bränsletanken så kan du ev. låna min lastbil. Måste kolla bara om den är körbar, den står hos en kompis just nu...

Kookaburra - visst har vi en box till din häst!

Till alla som ska till ö-vik på lördag:

Jag är jätteintresserad av info/böcker/videos etc om tömkörning/lång tygel. Så har ni sånt så skulle det vara super kul att ta del av :)

Vi ses!!

Min far har c-körkort och han ställer upp som chufför..
Det vore underbart att låna. PM:a om den är körbar...tack på förhand!!!

Tyvärr måste jag och Zuzzi lämna återbud :cry:

Neej, vad har ni nu hittat på för något :mad:

Hur mycket otur kan man ha med dessa träffar?
Jag blir galen!!!!

Min häst har till denna träff fått en rotspetsböld :cry:
Satt på penicillin och smärtstillande i 7dagar. Så jag kan inte lämna honom i helgen. Jag som längtat så efter denna helg :crazy:.

Nu hoppas jag bara på att han blir bra så ni får gärna hålla tummarna med mig!

*håller tummarna* :(

Vad är en rotspetsböld? Har aldrig hört termen förut..

Egentligen heter det väl rotspetsabcess.
Förklarar så gott jag kan, men kan ha fel, någon får gärna rätta mig om de vet mer.

Det är en infektion i tandroten (vet inte anledning), blir var och käkbenet reagerar och tjocknar samt att han blir väldigt öm.
Har jag tur blir han bra av penicillin och smärtstillande, annars måste tanden bort.
Har jag tur där kan man avlägsna den genom bedövning och lugnande, men har jag riktigt otur blir det med narkos.
Då min häst är 20år kan de inte lova att han klarar en narkos :cry:.

Hoppas att det inte behöver gå så långt...
Det ända positiva är att försäkringen täcker rotspetsabcess.

Så nu får vi alla hålla tummarna tillsammans!

Hjälp vad läskigt! Här håller vi alla tummar, tassar och hovar för att det går bra att laga...

Verkligen?!! Oj! hoppas att allt går bra! Lycka till! Håller tummar och tår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 354
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: ameo
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 948
Senast: Cornelius
·
C
Ridning Jag tycker mig se, väldigt många sidospår i alla diskussioner. I vissa dryftas ridningen enligt de gamla ridmästarna. Är det...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 173
Senast: Sonila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV