Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Nu börjar det ju dra ihop sig! :p
Är det något jag kommer glömma att ta med som bör nämnas? :angel:

Lille herrn kan stå i box eller hage, spelar inte så stor roll bara han slipper stå ensam utan hästar i närheten.

Ja nu är det inte så många dagar kvar :D Två icke-bukefalister har nu anmält sig via mail och jag tror att JustInCase kommer dyka upp ett tag. Så nu är vi 15-16 deltagare och 10 hästar, trots de tråkiga bortfallen.

Kom ihåg att ta med mat till din häst och en massa barocksadlar som jag kan få provrida :idea:

Här finns aktuell lista på anmälda! Om det är någon fler som vill äta gemensam mat (50 kr/mål) så får ni säga till snarast!

Jäklarns vilken uppslutning.
Själv vet jag inte om jag tar med en svart eller en vit. Beror på formen på den svarta, så fullmatad och hetlevrad som han varit sista dagarna är det inte kul att sitta och rida bland en massa stress och press. (det blir ju det hur man än försöker relaxa.. iaf för hästen) Men han är satt på lägre energiintag nu så vi får se.

Den lilla vita kan man ju galoppera på, (Evis, blink blink) i alla fall orkar hon med några varv, innan turbon (tröttheten) sätter in menar jag.. Vill vi undvika.. Är lite under igångsättning/rehabilitering så det blir mest en nöjestripp om hon kommer med.

Får vi ha en box i alla fall, är lite rädd för skador (sambon särskillt..)

-Och jag äter gärna! Kan man skippa matsäcken alltså?!

Ja vi blir ju jättemånga, ska bli hur kul som helst! Jag har bokat en box till dig. Och jag röstar på den vita, vore roligt att få se henne också :)

Japp, Fredrik lagar mat till de som vill.

Det tycker jag låter som ett bra upplägg.
Jag kommer hyffsat långt ifrån, men klockan 9 fungerar bra för mig.

Luncha skulle man kanske åkt till närmaste pizzeria eller restaurang?
Nu vet jag helt säkert att jag kan komma eftersom jag har en praktikant här då. Var lite "svettigt" ett tag där när jag inte visste om jag skulle få fatt på någon som tog hand om hästarna.

Klockan nio är lite tidigt för mig, som ska frukostera både ungar och 15 hästar, samt helst hinna mocka innan.. Vad sägs om klockan tio?

Är det fler än Spider som vill ha häst med sig till Smålandsträffen? Det framgår inte riktigt i tråden.
Det finns pizzeria ca 5 km härifrån, annars har vi en utmärkt micro. Mat ska jag iofs laga, så att min dotter på fyra år får i sig mat, men helst håller jag mig till rester den dagen, det blir nog tillräckligt snärjigt (men kul!) ändå tror jag.

Kan vi uppdatera listan på vilka som ville komma, inklusive vilka som har häst med sig?
Min häst kan man få rida på om man vill, och hästar att jobba vid hand finns att låna.
Vad gäller filmer har jag en med uppvisningar från Saumur. Böcker finns en trave..

Finns det plats för en som är mkt nyfiken på AR och vill ha kött på benen? Har dock en konvalescent häst (sen evigheter) som får stanna hemma. Jag kör från Växjö isåfall och de som vill får gärna åka med.

Hejsan!
Vart i Småland ska ni hålla till och när?

Hejelihå....suck..Eftersom att pålle måste byta från lösdrift till stallplats för konvalecensen är jag troligtvis upptagen på lördag med att flytta in i nytt stall...
Hoppas att jag kan justera i ordnig det hela...
ha det gott

Plats för fotfolk finns det (nästan) hur mycket som helst.

Gissar vilt: Kanske det är du som imponerat på vår hovis med en jättestor bruksnordis (tyckte han iaf), i lösdrift strax norr/väst om stan?? Oj jäävlar alltså!! var kommentaren!:D

Klockan 10 fungerar bra för mig!

Vad bra, då dyker jag upp! Som sagt innan så kör jag från Växjö och det är bara att hänga på!

Men då bestämmer vi klockan 10!;)

mjoo det är nog min häst det...han impnerande stor men i detta fall är det en nackdel. Pratade med dom på kliniken och dom är inte helt säker på att operationsliften tar en så stor häst =/
Man skulle haft marsvin istället...=)

Tror jag sagt det innan, men jag upprepar så att jag inte blir utan (mat är viktigt :D): jag vill gärna ha mat!

Såg just på listan att det redan var noterat, sorry!

Senast ändrad:

:rofl: här är någon med bra prioriteringar! Kocken är precis och handlar och vi ska inte glömma dig :D

Snart är det dags, det ska bli så skoj! Jag och evis kommer tjuvstarta träffen redan ikväll, hon är på väg hit nu.

Det kommer nog bli trångt på parkeringen, 6 transporter som det ser ut just nu, så försök parkera smart. Transporter i första hand på planen framför bagarstugan, så tätt det går. Och bilar utan släp nära bostadshuset eller där ni tycker att de står bra. Man kan köra upp längs långsidan på ridhuset också, men där är det trångt och man får backa tillbaka om man har släp.

Ja, hjälp va kul detta ska bli! Upp i ottan blir det imon - men det är det värt :D

Visst sa jag att jag skulle ta egen mat? Det stod fortfarande ??? på listan, så jag tänkte bara reda ut dessa frågetecken.

Tjhohej:bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 354
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: ameo
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 948
Senast: Cornelius
·
C
Ridning Jag tycker mig se, väldigt många sidospår i alla diskussioner. I vissa dryftas ridningen enligt de gamla ridmästarna. Är det...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 173
Senast: Sonila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV