Fast det var ju DU som skrev att hästar funkar "individuellt som oss människor"....Hjälp...om du vet mer om människans kondition varför uttalar du dig som du gör om hästars kondition?
För du har ju så fel man kan ha.
Jag behöver inte läsa på nåt, jag vet att hästars svettning är individuell.
Well, kanhända drog jag för långtgående slutsatser som jämförde med oss människor, men det är jag ju inte ensam om härinne!! Det kanske BARA gäller behov av hus och absolut inget annat....
Om inte JAG får uttala mig om hästars svettning o kondition så ska du inte uttala dig om människors. Själv har jag tränat o läst mycket om saken i flera år och det ÄR generellt så att människor svettas MER och framförallt snabbare under ett träningspass när de blir mer vältränade! Kroppen har nämligen lärt sig att mer effektivt göra sig av med överskottsvärme! Har ingen exakt länkhänvisning men om du läser lite alt ställer frågor om träning till tex Fredrik Paulun (www.paulun.com) kan du få veta mer.Men faktum kvarstår att svettning inte har med kondition att göra.
Jag svettas när jag tränar men inte har jag bra kondition för det
Men ändå har du ifrågasatt ANDRAS åsikter och kunskaper beroende på deras ålder....Åldersdiskussion? Jag har inte sagt ett ord om din ålder, jag sa lilla vän för du gjord ett dumt uttalande som var fel. lilla vän har inget med ålder att göra :smirk:
Och ja du är äldre än mig, men i detta fallet har det inte med kunskap att göra och inte heller med diskussionen att göra hur gammal man är.
Tur att vi är eniga om något då... för min del tycker jag det är synd att kalla folk "lilla vän" - det uppfattas lätt som nedlåtande och är inte speciellt konstruktivt i en debatt vare sig det syftade på ålder eller dumma uttalanden. Bättre då att fråga vad personen menar eller helt enkelt säga att man inte håller med (som du ju gör annars... )