Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
gejsa skrev:Kan tala om för dig/er att båda var bra i dag. Fast båda får fiberplex, mag tarm balans än fast jag håller på och trappar ner förstiktigt. Och båda får någon näve med dynavena activ 100 också.
gejsa skrev:Kan tala om för dig/er att båda var bra i dag. Fast båda får fiberplex, mag tarm balans än fast jag håller på och trappar ner förstiktigt. Och båda får någon näve med dynavena activ 100 också.
alice skrev:
Fortsätter hålla tummarna!
//Alice
misan skrev:vilket är det som hjälper tror du? eller är det just kombinationen av alla tre som verkar hjälpa?
min pålle har nu, äntligen, vant sig vid att äta fil med maten. i början var han väldigt skeptisk och åt upp höet helt innan han ens smakade filblandningen. då hade jag också betydligt mer proviva i, för att dölja filsmaken, nu har jag kunnat dra ner på den.
ger nu 100 g kli, 50 g soja, 50 g betfor, 200 g a-fil, 150 g proviva.
ska kanske säga att han ändå inte är heelt bra. det syns ofta spår av att det varit lite blött på ena bakbenet, men aldrig skit i svansen numer vilket är väldigt skönt att slippa. dessutom ligger det ganska fina högar i boxen på morgonen nu, de skulle kunna vara ännu bättre men man får absolut va nöjd med de framsteg man får!
gejsa skrev:Det där parasit kompositum verkar ju bra. Är det i stället för avmaskning? Undrar om det fungerar lika bra och om magarna tål det. För det är ju vid avmaskning som mina hästar blir dåliga.[/QUOTE
Jag vet faktiskt inte om det är istället för avmaskning men maila till dom och fråga, dom är jättetrevliga och ger bra info om deras produkter.
molle skrev:Var köper du Active´100 någonstans? Och hur mycket kostar det för en säck? Har du pratat med någon foderrådgivare om att det ska vara bra för lösa magar?
/molle
MalinW skrev:Jag har en häst som är jätte lös i magen. hon har varit det ett tag och jag vet att det inte är bra men jag har provat från avancerade magbalanser till filmjölk. ingenting fungrear.
Är det någon som har något tips på vad jag kan prova?
har pratat med flera olika veterinärer men alla säger att det är i princip omöjligt att uteda orsaken.
vill inte att hon ska få allvarliga magproblem.