F
Fjunet
Sv: Lös i magen del 2!!!!
Han hade svarat lite på Microbalansen, så jag ökade lite idag. Lite framgång!
Han hade svarat lite på Microbalansen, så jag ökade lite idag. Lite framgång!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men om hon har hästen på foder så får hon väl ge vad som helst för mat. Hon kan väl inte vara så dum att hon har skrivit i kontraktet (om dom har något) att hästen inte ska få något kraftfoder?
gejsa skrev:Det finns inget som BOTAR eksem. Har dom en gång fått det så har dom det kvar. och det brukar bli värre med åren. Men den där krämen gör underverk. Började med det direkt när min isis fick det. Därför slipper jag ju eksemtäcke nu. Hörde att denna häst såg elendig ut förra våren av en person pga eksemet. Alger har jag också gett min isis men såg ingen särskild förbättring. MSM är bättre det ger jag.
Och fråga vetinären, du vet vem, om foder är nog inte det jag skulle göra iaf. Så duktig är han inte med det. Låter lite med 5.5 kg hö och 2.5 kg lusern. Var det inte en stor häst som hon hade? En nordsvensk? Ju mer stråfoder att tugga och så, ju bättre mage. Halm är inte alls dumt heller att ge. Men å ena sidan hade hon dåliga värden i höet. Är det magkatarr? Då är det väl viktigt med regelbundna tider med mat. Får hon det? Helst få ha hö dygnet runt.
gejsa skrev:Det finns inget som BOTAR eksem. Har dom en gång fått det så har dom det kvar. och det brukar bli värre med åren. Men den där krämen gör underverk. Började med det direkt när min isis fick det. Därför slipper jag ju eksemtäcke nu. Hörde att denna häst såg elendig ut förra våren av en person pga eksemet. Alger har jag också gett min isis men såg ingen särskild förbättring. MSM är bättre det ger jag.
Och fråga vetinären, du vet vem, om foder är nog inte det jag skulle göra iaf. Så duktig är han inte med det. Låter lite med 5.5 kg hö och 2.5 kg lusern. Var det inte en stor häst som hon hade? En nordsvensk? Ju mer stråfoder att tugga och så, ju bättre mage. Halm är inte alls dumt heller att ge. Men å ena sidan hade hon dåliga värden i höet. Är det magkatarr? Då är det väl viktigt med regelbundna tider med mat. Får hon det? Helst få ha hö dygnet runt.
gejsa skrev:Hur går det för er alla?
Därför att jag svarade dig ang detta med att bota eksemet är för att det verkade som om du trodde att alger gjorde det. Du svarade mig nämligen med att den där krämen inte botade eksem inte heller att ta in dom. Nej, men både krämen är väldigt bra för eksemhästar och även att ta in dom. Man ska inte utsätta eksemhästar med att hålla dom ute för mycket när det är knott och myggsäsong. Men vad jag har hört så tas dom ju in vid 18 tiden sommartid så det är ju bra. Men man kan även ta ut dom senare då om man vill att dom ska gå ute mer. Det ÄR mycket pyssel med eksemhästar. Troligtvis är ägaren till hästen en sådan som tror att eksemet kommer av för mycket protein? Det är ju helt fel.
Sedan skulle jag nog köpa mig mer eget hö om det inte ingår mer än 8 kg hö.
Vi har visst samma åsikter. Men jag skulle inte ge mig om stallägaren tycker si och så. Jag skulle nog se till att det köptes in bättre hö och betalade för att få mer hö isf.
Jag bor ju i samma stad som S och det finns många ställen som man köpa in bra ifrån. Man kan få olika analyser och välja själv vilket man vill ha. Det är inte dyrare heller. Hon kan ju kontakta mig så får hon några telefonnummer om hon vill veta.