Låtar som verkligen har betytt något

Åh vad roligt att så många ville berätta! 🥰 🥰 🥰 Det är så spännande att läsa allt som ni berättar, och det berör verkligen i hjärtat. :heart :heart :heart :heart :heart Och tack för alla tips på låtar som jag inte kände till! ☺️
 
Den starkaste låten för mig är Elastic heart med Sia. Jag lyssnade på den om och om igen när jag kom ur en destruktiv relation med någon jag verkligen älskat så otroligt högt. Den satte ord på allt. Att vara så kär och att slåss för att få sitt liv tillbaks.

I've got thick skin and an elastic heart
But your blade it might be too sharp
 
Everybody's Changing med Keane
Efter ett uppbrott jag inte var beredd på. Så många förändringar jag inte var beredd på och att klara förändringarna utan den jag då trott var min livskamrat för alltid.

So little time
Try to understand that I'm
Trying to make a move just to stay in the game
I try to stay awake and remember my name
But Everybody's Changing, and I don't feel the same
Oh, Everybody's Changing, and I don't feel the same
 
Everybody's Changing med Keane
Efter ett uppbrott jag inte var beredd på. Så många förändringar jag inte var beredd på och att klara förändringarna utan den jag då trott var min livskamrat för alltid.

So little time
Try to understand that I'm
Trying to make a move just to stay in the game
I try to stay awake and remember my name
But Everybody's Changing, and I don't feel the same
Oh, Everybody's Changing, and I don't feel the same
Så smärtsamt det låter. 😢 Skickar en varm kram! :heart
 
Väldigt mycket musik av The 69 Eyes, och av The Ark. Helt olika typer av musik, men fantastisk. Musiken av 69 Eyes är sådan som känns bra, som får mig att slappna av och njuta av att bara existera. The Ark älskar jag för texterna, och hur otroliga de var live. Deras musik har varit mer peppande eller hur man ska beskriva det.

På senare tid har jag blivit överförtjust i Måneskin, precis som många(!) andra upptäckte jag dem när de vann Eurovision, och det är väl första gången jag faktiskt hittat något där värt att lyssna på :p

Enskilda låtar: Always remember us this way av Lady Gaga.
 
Den här spelades på radion när jag 1986 körde hem från lasarettet där min mamma låg sedan ett tag. Min far stannade hos henne och ville att jag skulle åka hem, och jag förstod att jag nog inte skulle träffa henne mer.
Låten kändes så ironisk först, men sedan tänkte jag på den från hennes perspektiv. Hon var troende.
På natten ringde min far och sade att hon hade dött.

När jag kom hem så spelade jag denna:
 
Den här spelades på radion när jag 1986 körde hem från lasarettet där min mamma låg sedan ett tag. Min far stannade hos henne och ville att jag skulle åka hem, och jag förstod att jag nog inte skulle träffa henne mer.
Låten kändes så ironisk först, men sedan tänkte jag på den från hennes perspektiv. Hon var troende.
På natten ringde min far och sade att hon hade dött.

När jag kom hem så spelade jag denna:
:heart :heart :heart
 
Annie's song - John Denver. Spelade vi på pappas begravning och det kändes som mina föräldrar sjöng för varandra, så mycket kärlek de hade.

Ghost of a rose - Blackmore's night. Pappa älskade den, så kändes som ett självklart val på hans begravningen. Vi spelade den även för honom på hospice :heart .
 
Annie's song - John Denver. Spelade vi på pappas begravning och det kändes som mina föräldrar sjöng för varandra, så mycket kärlek de hade.

Ghost of a rose - Blackmore's night. Pappa älskade den, så kändes som ett självklart val på hans begravningen. Vi spelade den även för honom på hospice :heart .
:heart
 

Liknande trådar

Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
4 976
Senast: AW
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 694
Senast: cassiopeja
·
T
Hästmänniskan Den här kanske borde ligga under hästverksam, jag är osäker. Men mod får gärna flytta i så fall. Med risk för att låta som en bitter...
2
Svar
20
· Visningar
3 410
Senast: Thundra
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 277
Senast: incognito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp