Sv: Lord Owens samlade sadelfunderingar.
Här är bilderna:
Album
Jag tyckte den passade rätt bra, fast tycker alltid att westernsadlar hamnar så långt bak. Jag satte en tejpbit där bogbladet är när frambenet är framåt och försökte sadla precis bakom tejpbiten (alltså att bommens början låg bakom) men det var inte så lätt (sadeln var tuuung).
Hur som helst, tyckte det funkade rätt bra, kändes dock som att jag hela tiden ville dra fram den för jag tyckte att bakskirten låg så långt bak (han har ju sadelläget en smula långt bak så måste ju lägga den rätt långt bak). När jag spände sadelgjorden fick jag inte handen bredvid manken bra och det fanns utrymme, sämre när man drog fram frambenet. Sadeln gick att "glappa" bak, eller hur man ska säga. Alltså lyfta upp bakdelen och glappa med den (Det kanske inte är så konstigt med tanke på att sadeln bara spänns fast där fram?), men det gick det iof att göra lite där fram med.
Med padden blev det bättre (det är ingen built up), sadeln kändes mer passande på något sätt och jag tyckte det blev MER utrymme mellan sidan av manken och sadeln när man kände (beror väl på att paden gav mer utrymme än sadeln). Sadelgjordsläget vet jag inte om det är bra eller inte?
Tycker inte det är så farligt, skulle sadelgjorden vara längre fram tror jag det skulle bli helt snurrigt men men. Sedan vet jag ju inte hur det skulle se ut med en built up, förmodligen mkt mkt bättre! Och hur det ser ut med mig i sadeln.
Personligen tror jag att den är för bred nu (därför den lägger sig så mkt på manken, lyfter lite i bak), men att det skulle ordna sig med en built up och att han skulle växa i den.
Den var för övrigt bekväm att sitta i, väldigt fin också tycker jag.
Så vad tycks?
Kommentarer!