Loksele + rockard

F

Fjunet

Har läst i vissa trådar att några inte tycker att man bör använda loksele tillsammans med rockard. Givetvis blir jag nyfiken då och undrar varför? Är det rent estetiskt, en smaksak eller fakta? :)

Sv: Loksele + rockard

Tror själv att det bara är en smak sak... Ser inte lika elegant tror jag som med en bröstsele *himlar med ögonen*...

Men nu vet jag inte om det finns några "tekniska" problem om man använder loksele ;)

Mvh
Eran Emma ;)

Sv: Loksele + rockard

Det är inte en smaksak, det kan vara lika snyggt att köra med loksele som med bröstsele. Det är dels för att lokselar brukar ha fast däckel och är det då fasta skacklar på rockarden (som det brukar vara) så blir det för stumt, rockard ska köras med lös däckel. Sen brukar även skackelfästet sitta för lågt på en loksele, men det går att bygga om. Vi kör med loksele till alla vagnar, men den är ombyggd och sen byter vi däckel beroende på om vi kör med fasta eller ledade skacklar.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 975
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 296
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 091
Senast: MML
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII