Locka ut bebis

Sv: Locka ut bebis

Svärmor tyckte jag skulle kolla på en massa komedier så bebis skulle vilja komma ut för att det skumpade för mycket av allt skrattande :D
 
Sv: Locka ut bebis

Hjälpte inte att partaja?

Jag testade sova i tolv timmar, det hjälpte inte heller....
Mamma gick över tiden 7 dagar så om det är genetiskt borde min komma på tisdag. Ska på ul igen imorrn och se vad de säger. (fast han säger inte så mycket, förra gången pratade han mest om all snö i Sverige och om jag saknade den. Jag nämnde inte att jag kom från Malmö där vi inte har så mycket snö :))
 
Sv: Locka ut bebis

Nej, jag som partajade på så bra och hade roligt.
Fast när jag skulle hem blev jag stoppad av polisen för att jag körde utan bälte, förklarade på mitt trevligaste sätt att jag är hyfsat höggravid och har lite svårt tat knäppa det på nåt vettigt vis. Så jag fick blåsa ifall jag druckit alkohol..

Skulle jag brås på mamma kan jag vara gravid bra länge till, hon gick över tre veckor med mig och tre och en halv vecka med min lillebror.
Men har inget hänt innan fredag har jag ju läkartid då för att bedöma en eventuell igångsättning.
 
Sv: Locka ut bebis

Oj tre veckor lät ju inte jättelockande... Fast du måste väl nästan gått två av dem?

Nu ska jag på ultraljud. får se vad enögde doktorn säger.
 
Sv: Locka ut bebis

Min barnmorska sa att allt beror på hur lång menscykel man har från början. Har man en lång cykel så kan man räkna med att det blir längre än de vanliga veckorna.
Jag är bara i början men jag får hoppas på det bästa, för cykeln precis innan graviditeten verkar ha varit en kort en.
Annars har jag ett bra tips, för jag kom för tidigt. Min mamma lyfte tunga möbler, då hon blev osams med min mormor. Då var det riktigt tunga möbler, som tunga garderober och byrå m.m.
Jag kom så snabbt ut samma natt att jag höll på komma i bilen Kom ca 2 veckor för tidigt! :angel:
 
Sv: Locka ut bebis

Min menscykel är väl näst intill så idealisk den kan bli så det borde inte vara några större förändringar pga den.
Har tid hos barnmoskan imorgon som nog börjar bli ganska trött på att se mig ;).
Lyfta allt för mycket är inget jättebra alternativ för då brakar foglossningen lös som aldrig förr, var igång med lite flyttbärande för nån vecka sen, mest trappspringning, men ändå.
 
Sv: Locka ut bebis

Min doktor sa idag att jag ska komma in på förlossningen för en check-up på fredag om inget händer, och om de inte säger nåt annat så sätts jag igång på söndag. :D Fast det vill jag helst inte, hade gärna sett att det gått naturligt till, ska visst göra mindre ont så.

Lyfta gör jag inte alls, dels för mina stackars fogar och dels för att magmusklerna inte känns som vanligt, de är väl uttänjda nog som de är...

En bm kom ut till mej efter mitt ul idag och sa "pssst vill du ha ett tips för att få igång det? Ha sex" haha jag sa jo visst eller hur...
 
Sv: Locka ut bebis

Ja, jösses, jag är sjukt imponerad över de sm orkar/fixar att ha sex. Jag känner mig mest som en väldigt otymplig flodhäst som inte kan röra mig alls för då gör fogarna så vansinnigt ont.
Känner mig inte heller helt positiv till en eventuell igångsättning då det känns som att mer kan gå fel då, så jag hoppas fortfarande det kommer igång naturligt.
 
Sv: Locka ut bebis

Och hur sexig känner man sej? Som värsta grottkvinnan typ! Dessutom är det jävligt svullet och ont gör det i fogen. Nä tack, den kommer nog när den kommer ändå!
När ska du tillbaka till bm?
 
Sv: Locka ut bebis

Jag ska dit imorgon på en vanlig kontroll, sen har hon bokat in mig hos läkare på fredag :crazy:
 
Sv: Locka ut bebis

Jag gick över 8 dagar med min dotter. Samma dag som det satte igång så hade jag varit iväg och handlat stängsel (3 rullar gunnebostängsel) och lastat i och ur dem ur bilen själv, samt sågat ner ett plommonträd (ca 25 cm i diameter) för hand. Tänkte att sätter det igång så gör det. Hade varit uppe sedan kl 06.30 den dagen, och när jag gick o la mig kl 23 ungefär så kom första värken... :smirk: Blev inget sovande den natten (min man fick dock sova, han trodde nog att jag skämtade när jag sa att jag hade fått värkar...). Kl 18.01 dagen därpå föddes min lilla prinsessa. Kanske berodde det på ansträngningen, kanske på sex, eller så var hon helt enkelt trött på mörkret i min mage...

Var faktiskt beredd på igångsättning, eftersom det s.a.s. ligger i generna (mamma har 4 barn, 3 igångsatta och den 4:e kom igång av sig själv på natten innan planerad igångsättning...)
 
Sv: Locka ut bebis

Så du har testat? ;)

Min kompis testade också, hon började blöda så hon fick åka in till sjukan (en timme bort) men det var ingenting på g, lite pinsamt efter att hon förklarat vad de gjort. Så hon fick åka hem igen.

Nu har jag mensvärk och är dålig i magen..... bebis på g kanske? *varje liten strimma hopp* ;)
 
Sv: Locka ut bebis

En bm kom ut till mej efter mitt ul idag och sa "pssst vill du ha ett tips för att få igång det? Ha sex" haha jag sa jo visst eller hur...

Stackars mig.. Då kommer jag aldrig att få någon bebis. I början gick det bra att ha sex men i takt med att magen växt så vill inte min karl ha sex. :cry: Han påstår att det är sjukt och att det skulle vara synd om bebis att få hans snopp i pannan. :angel::rofl:

Nåväl.. nu är det ju inte så länge kvar.
Men jag hade inte tackat nej till lite sväng om i sänghalmen. :banana:
 
Sv: Locka ut bebis

Nu vet jag varför bebis inte kommer ut, den har inte fattat hur det ska gå till. Den försöker kravla sig ut nånstans i trakterna av mina revben och det är allt utom behagligt.
Varför inte bara använda den ordinarie utgången?
 
Sv: Locka ut bebis

Stackars mig.. Då kommer jag aldrig att få någon bebis. I början gick det bra att ha sex men i takt med att magen växt så vill inte min karl ha sex. :cry: Han påstår att det är sjukt och att det skulle vara synd om bebis att få hans snopp i pannan. :angel::rofl:

Nåväl.. nu är det ju inte så länge kvar.
Men jag hade inte tackat nej till lite sväng om i sänghalmen. :banana:

Haha sån är min med.... Kan inte ens minnas när vi hade lite skoj senast. "Vi ska inte störa bebisen" "Men jag är ju kååååååt" :D
Tydligen tänder inte alla män på gravida kvinnor. Tur vi ska bli världens hetaste milfs sen ;)
 
Sv: Locka ut bebis

Precis så gör min också! Bultar på överallt utom där den ska ut! Fast idag har jag känt värsta trycket ner mot utgången så det kanske närmar sej? Hjälper det om man skickar in en ficklampa kanske?
 
Sv: Locka ut bebis

Äsch, nu måste ni ju få, jag är så jäkla nyfiken på vad ni har där inne!

Vindvisslas är en pojk tror jag. Vet du vad det är?
 

Liknande trådar

Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
817
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 534
Senast: Blyger
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
455
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp