Locka ut bebis

Sv: Locka ut bebis

Nä, jag vet inte vad det är. Jag har frågat på mina ultraljud, men tydligen vänder han andra sidan till när de ska kolla ;)

jag har hela tiden trott att det är en pojke, ända sen första början. Fast det kanske är för att min sambo redan har en dotter och det skulle vara kul att "ge" honom en son. För hans del spelar det ingen roll.
Kan ju säga att jag också är jättenyfiken!!!! :D
 
Sv: Locka ut bebis

Har du haft några förlossningsdrömmar?

Det hade jag. 2 st, de blev en pojke som jag ville och känt på mig hela tiden.
Min bästa kompis drömde oxå, och det blev en flicka, och mkt riktigt var det en flicka där inne!


Och jag har nu kommit på att jag har flick-skräck :eek: Jag vill så gärna ha en till men när jag tänker på att det är 50/50 chans att det blir en tjej, kommer paniken krypandes och jag vill inte ha en till bebis :eek:

Emro skrev:
Nu vet jag varför bebis inte kommer ut, den har inte fattat hur det ska gå till. Den försöker kravla sig ut nånstans i trakterna av mina revben och det är allt utom behagligt.
Varför inte bara använda den ordinarie utgången?

Jag hoppas på att bebisen letar efter ett bra plats som ger ett ordentligt fotfäste. Det är ju himla viktigt i starten har jag sett när de springer på Tv :D
 
Sv: Locka ut bebis

Nä, jag har inte drömt en enda gång om förlossningen faktiskt. Lite nu i slutet att jag har fått värkar och så, men då har jag drömt att jag legat i min egen säng och inte orkat gå upp, vilket antagligen stämmer haha.

I början av grav hade jag en dröm där jag körde bil, i baksätet satt två barn, en pojke på typ 7, och en flicka på kanske 5. Räknas det? :)
 
Sv: Locka ut bebis

Jag ska helt klart bli en milf. :banana:
Fast just nu känns det väldigt långt borta. Gravid, förkyld och oduschad - tala om osmickrande kombination. :rofl:
Imorgon har jag bestämt mig för att jag ska upp i vettig tid och sen ska jag göra mig vacker. :D
 
Sv: Locka ut bebis

Så du har testat? ;)

Min kompis testade också, hon började blöda så hon fick åka in till sjukan (en timme bort) men det var ingenting på g, lite pinsamt efter att hon förklarat vad de gjort. Så hon fick åka hem igen.

Nu har jag mensvärk och är dålig i magen..... bebis på g kanske? *varje liten strimma hopp* ;)

Klart jag testat:eek: här nuppas varje natt (ibland morgon) allt för att skrämma ut liten så fort som möjligt.. nattens nuppande har nu resulterat i kraftiga (mkt starkare än vanligt) värkar som "toppar" var 4e minut..sitter nu å kollar efter numret in till förlossningen, ifall att:p

Btw, min förkylning är helt plötsligt puts väck igen:crazy:
 
Sv: Locka ut bebis

Jahapp..efter samtal till förlossningen ska jag nu väcka pv och få ut honom i bilen (han sover med kläder på:D, nervös^^)
Håll tummarna för att jag inte kan svara på nåt imorgon:angel:
 
Sv: Locka ut bebis

IIhhh vad spännande! Lycka till! :bump:
Nu hoppas jag att vi snart får rapporter om att du fått världens sötaste lilla bebis. ;)
 
Sv: Locka ut bebis

Är nu 11 dagar före BP. Hade hoppats på att få det avklarat idag, tvåan kom 11 dagar före... Hade en hel del värkar inatt, men somnade om och nu är det lugnt. Var ute och mockade 5 boxar nyss och tog även ett varv med skottkärran i leran, men det hände inget mer för det...:mad:

Fast det vore roligt om det blev på söndag iofs, då får jag en 080113, jag har redan en 010813!!!

Ska till bm nu och lyssna på den lille!:love:
 
Sv: Locka ut bebis

Nu lämnar jag min egen tråd för nu ska bebis/snyltgästen kickas ut ;)
Var hos bm på kontroll i morse och hon blev lite orolig över sf-måttet legat still sen 28/12. Egentligen hade jag inbokat läkartid på fredag, men fick en tid redan idag för att kolla läget.
Bebis mådde kalas, men det började bli lite risigt med fostervatten och förlossningen har inte ens lite grann kommit igång naturligt.
Så nu är jag hemma en snabbis och lämnar bilen och hämtar väskan sen ska det geleas och ha sig så får vi se vad som händer.

Håller tummarna för Breakdance och Vindvissla :bump:
 
Sv: Locka ut bebis

Eftersom vi inte får någon uppdatering kanske det blev en bebbe där!!!

Min vill inte komma ut. Var fixerad för 3 veckor sedan, ruckbar för 1,5 v sedan och RÖRLIG idag... Ficklampsidén verkar bra tycker jag!!! kanske testar den ikväll.

Dessutom sa BM att m vattnet går ska jag lägga migned och försöka komma in till förlossningen så fort som möjligt eftersom det kan gå fort för bebis att ta sig ned i kanalen igen när man är omföderska och då finns risk att navelsträngen hamnar i kläm:eek:. Så nu blev min man ÄNNU nojjigare än tidigare... Och jag blir bara irriterad på honom då... Får gaska upp mig, får ta mig i kragen och testa sexmetoden i kväll. Det funkade med ettan iaf!
 
Sv: Locka ut bebis

Åååååh avis!!!! Hoppas allt går bra!!!

/lämnad kvar till sist....... :( ;)

Kisse när var ditt bf då? *raggar nya kompisar* :D

Ah, såg nu att du redan skrivit det.... Jag är +7 idag.
 
Senast ändrad:
Sv: Locka ut bebis

Åååååh avis!!!! Hoppas allt går bra!!!

/lämnad kvar till sist....... :( ;)

Kisse när var ditt bf då? *raggar nya kompisar* :D

Ah, såg nu att du redan skrivit det.... Jag är +7 idag.

Ingen fara, jag är fortfarande här, tyvärr..:mad: jag som ville träffa bebis idag får nog lov att lugna mejj nåt dygn:cry:till..
Så här ligger det till för min del..kom in till förlossningen strax efter 05.00 imorse, fick på mejj CTG maskinen och där skulle ja ligga ca 30 min..nu råkar min bebis va en vilde så vi fick ligga 1h å 10min istället (för att få någotsånär stadig kurva) värkarna kom då med 3min mellanrum å enligt bm va dom ganska starka (låg runt 120 på "toppen") jag tyckte dock inte dom kändes så mkt men men.. bm gjorde sen en undersökning och konstaterade att jag öppnat mejj 3cm..fick sova en timme sen skulle de CTG testas igen..samma resultat denna gång men lite tätare värkar, undersökningen visade återigen 3cm.. så vi fick åka hem:eek::mad: nu sitter jag här å funderar på hur lång tid de ska ta innan jag får åka in igen:angel:
 
Sv: Locka ut bebis

Åh nej! De skickade hem dej utan bebis! Eller utan och utan, men bebis fortfarande på fel ställe! Hur känns det nu då? Har du ont?

Jag ska utföra dagens syssla - byta sänglakan! (får passa på när katten är ute :)) Hoppas det kan sätta igång nåt.

ÅÅÅÅh nu kommer våra cementblock! ÄNTLIGEN! De senaste två veckorna har jag väntat på bebis, min nya kamera och cementblocken till huset så vi kan fortsätta bygga. Nu kom en av de tre i alla fall. Kanske är det början på alltihop?

/en liten gnutta hopp kvar, känner mej inte lika ensam längre ;)
 
Sv: Locka ut bebis

Ont kan jag inte påstå att jag har..värkarna känns ju helt klart..men de är ingen smärta direkt..det som smärtar mest är att bebis fortfarande gottar sejj inne i magen:mad: attans otur att sambon skulle till jobbet annars hade vi kunnat skynda på det hela med lite mer sexande:angel: här ska nuppas för fullt till bebis är ute:devil: Tur man fortfarande kan och vill:d:angel: lär ut å promenera en sväng med konvalecent hästen innan..de kanske oxå kan skynda på det..

Vore ju ganska fränt att få en 080108 (sambon gillar inte stockholmare:angel:)
 

Liknande trådar

Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
817
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 534
Senast: Blyger
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
455
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp