Locka ut bebis

Sv: Locka ut bebis

Gör som jag..gå på fest!! ;)

Var på grillfest dagen innan BF med första barnet..Trevligt om det inte varit för att jag hade så Jäkla ont i ryggen.. Du har säkert värkar sa sjuksköterskevännen.. Nej det gör ju ont i RYGGEN jue, fräser jag lagom glad... När vi kom hem & jag gick på toa så hade slemproppen gått. Så jag släpade ut min mörkrädda hund mitt i natten för att "hålla igång det". På BF föddes Alvin.

Barn nummer 2. Är på födelsedagskalas(makens lillebror) & har återigen förbenat ont i ryggen ,detta är dock 5 dagar innan BF.. Men nu kände jag iaf igen det. Och mkt riktigt..på natten satte värkarna igång.

Så fest är ett säkert alternativ..

Att ha sex var helt otänkbart för mig..men när det var riktigt illa så bad jag maken att fixa det själv och sedan inseminera mig med resultatet för att mjuka upp livmoderhalsen (då det är ett ämne i sperman som gör det) :eek:

Glömde att förtydliga att detta gjordes dock inte.. ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Locka ut bebis

Om det bara handlade om att gå på fest borde bebis vara ute för länge sen ;). Jag går på ganska mycket fester även om jag slagit av lite på takten sista tiden, men jag passar på nu när jag kan.
Sex ptja.. har väl ingen större entusiasm inför det. Jag är stor, klumpig, orörlig och har bara förbaskat ont. Annars hade jag sexat loss rejält.
 
Sv: Locka ut bebis

Att ha sex var helt otänkbart för mig..men när det var riktigt illa så bad jag maken att fixa det själv och sedan inseminera mig med resultatet för att mjuka upp livmoderhalsen (då det är ett ämne i sperman som gör det) :eek:

Glömde att förtydliga att detta gjordes dock inte.. ;)

Haha hur hade du tänkt dej det? Med en urtvättad avmaskningsspruta från hästen eller? :D Förresten har jag läst att man behöver en MASSA sperma för att man ska få tillräckligt mycket av det ämnet.
 
Sv: Locka ut bebis

Haha hur hade du tänkt dej det? Med en urtvättad avmaskningsspruta från hästen eller? :D Förresten har jag läst att man behöver en MASSA sperma för att man ska få tillräckligt mycket av det ämnet.

Min barnmorska sa att det skulle behövas 5 ggr per dag för att komma upp i den mängden som behövdes... :eek:
 
Sv: Locka ut bebis

Mmm..... och jag som inte har nån lust att bli påsatt över huvud taget tycker att det låter som 5 ggr för mycket.

Förlora inte hoppet, kanske kommer våra bebisar imorrn!
Godnatt
 
Sv: Locka ut bebis

Min barnmorska sa att det skulle behövas 5 ggr per dag för att komma upp i den mängden som behövdes... :eek:

Finns det fortfarande barnmorskor som tror på alla möjliga såna teorier?
De flesta har väl insett att den kommer när den kommer om man inte gör igångsättning & det lyckas vill säga.
 
Sv: Locka ut bebis

För min del satte värkarna igång när jag vilade och avtog när jag rörde på mig (tvärtom mot vad det ”ska” vara alltså…) Tyvärr finns det nog inga universalknep. Även om jag verkligen önskade det ungefär vid den här tiden för 2 år sedan.
/Bri, födde i v 42+2
 
Sv: Locka ut bebis

Finns det fortfarande barnmorskor som tror på alla möjliga såna teorier?
De flesta har väl insett att den kommer när den kommer om man inte gör igångsättning & det lyckas vill säga.

Nej, det var med en väldigt stor glimt i ögat hon berättade om olika metoder. :)
 
Sv: Locka ut bebis

Kan berätta vad som inte funkat för mig:(
Drack en hel flaska ricinolja, blev inte änns lös i magen.....
Akupuktur.....inte en sammandragning
tävlade hoppning ......inget hände
städade huset...rent blev det iallafall
sex....trevligt:p med inget mer.
champagne....lite lyrig blev jag och bebisen
upp ner för skidbacken.....träningsvärk....
tapetserade barnrummet.........
storhandla....skönt att få allt hemma som behövdes.

efter 3an insåg jag att bebis kommer när bebis är mogen.
Lagom till 4an så krävde jag igångsättning på BF dagen:devil:mkt bekvämt, inte en dag över tiden.
 
Sv: Locka ut bebis

Jag tror inte heller att det egentligen finns några metoder utan bebisen kommer när den känner sig färdigbakad. Men nu har jag lite diffust ont i magen så nåt kanske det är på gång.
 
Sv: Locka ut bebis

Ingen bebis här idag heller.... Har ont i ryggen fast det är konstant. Hoppas det är på g för dej Emro, du trängs i alla fall inte i kön ;)
 
Sv: Locka ut bebis

På bf-dagen med mitt andra barn började jag dagen med lite sex, gick en långpromenad, tvättade fönster och sprang i trappor då jag hade tvättstugan.
Vaknade kl 3 på natten sen och fick en värk. Det fortsatte med 5 minuters mellanrum. Och två timmar senare, kl 5 var sonen ute.
 
Sv: Locka ut bebis

Ingen bebis här idag heller.... Har ont i ryggen fast det är konstant. Hoppas det är på g för dej Emro, du trängs i alla fall inte i kön ;)

En kollega kom på ett superbra sätt att tvinga ut inkräktaren: hon simmade 1 kilometer i simhallen. Sedan bar det av till BB...
 
Sv: Locka ut bebis

Jag hade gärna gått och simmat, fast de enda pooler som finns inom 10 mils omkrets är små små på hotell, alltså inte ens tiometers pooler. Irländska folket har inte förstått att det är mysigt att simma....

Emro jag kollade just på din profil för att se om du varit här idag, om ditt födelsedata stämmer fyller vi år på samma dag, och samma år! Coolt...
 
Sv: Locka ut bebis

Oj, jösses. Och risken/chansen är rätt stor att vi föder på samma dag. :D

Här händer ingenting idag heller, har varit en sväng på stan osv, men bebis har verkligen myst in sig.
Ska på lite partaj snart och fira att ninsan här fyller år idag det kanske får bebis att längta ut.
 
Sv: Locka ut bebis

Jag satte igång att mocka hela stallet. Vet att det funkat för vissa.
Men nejdå. De fick sätta igång mig vecka 42+1.
Var i sista minuten sa dom, hade bara 2 cm fostervatten kvar, ingenting rann ut när det väl kom igång.
 
Sv: Locka ut bebis

Jag försökte alla möjliga knep men dottern stannade envist kvar, 15 dagar över tiden. När det väl satta igång hade jag så gott som gett upp, harvade hästhagen under värkarna :angel:
 
Sv: Locka ut bebis

sedan inseminera mig med resultatet för att mjuka upp livmoderhalsen (då det är ett ämne i sperman som gör det) :eek:

Glömde att förtydliga att detta gjordes dock inte.. ;)

Jag har en kompis som absolut intygar att det funkar. Hon poängterar att man ska försöka få sperman att inte rinna ut, dvs putta in en kudde eller dylikt under rumpan och ligga så så länge som möjligt. Jag har inte själv testat, fick höra detta först när mitt barnafödande var avklarat annars hade jag provat då jag var rejält trött på att gå över tiden!
 

Liknande trådar

Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
817
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 534
Senast: Blyger
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
455
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp