Liten tuff hund

Sv: Liten tuff hund

Jack russel är det självklara valet! - Men lite för trendig i mitt tycke (löjligt! jag vet!).

Border terrier - Inte jordens vackraste hund i mitt tycke men snacka om fina hundar de jag sett! En verkligt STOR hund i litet format som kan gå långt i både dressyr och aggility. En sådan har jag funderat på många gånger som nästa hund.

Västgöta spets - Nationalrasen som höll på att dö ut. Jag växte upp med en sådan som erhöll noll träning men var min kompis och barnvakt genom barnaåren. En riktigt tålig och uthållig samt kompetent vallhund om man så vill.

Beagle - Min nuvarande hund (+ en spaniel). Den absolut trevligaste rasen jag stött på, men den kräver en hel del och framförallt bör den få jaga mycket. Själv jagar jag ca två dagar i veckan och det är alldeles för lite för att min Beagle ska hålla det tempo jag vill samt fungera bra lydnadsmässigt. Jagar jag fyra dagar i veckan så fungerar allt smärtfritt - vilket jag är oerhört tacksam för efter rymningen jag skrev om för ett par veckor sedan.

Mvh
Björn

Jag var inne på Border Terrier, men föll till sist för dvärgschnauzern.

Jag tror att schnauzern är lite mer balanserad än terriern och inte riktigt lika "eldfängd" som tex. Border terriern eller russelln.

Så, jag slår ett slag för dvärgschnauzern. Här är en fin hund!

chicago20041300.jpg

chicago2004300.jpg

Senast ändrad:

Sova sängen är ju självklart. Mycket avis på mina föräldrar som har både taxen och labben under täcket, trots hår överallt. Voff i knät är inget problem det heller om man säger så. :love:

Jag är fullkomligt såld på din lilla sötis, maah :love:

Varför inte en pinscher? En sportig sällskapshund. Mycket hund i liten förpackning.

Mellan strl 45-50 cm

Diwaspringa.jpg

effex2w.jpg

Dvärgpischer strl 25-30 cm

thea156v.jpg

diezel101v.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 522
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 639
Senast: Philosophia
·
Hundavel & Ras Av ren nyfikenhet spekulerar jag lite i vilken hund som skulle passa mig när jag (eventuellt) ska köpa en i framtiden. Antar att det...
2
Svar
22
· Visningar
2 170
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Alla drabbas vi ju då och då av perider då man inte har så mkt ork eller inspiration till saker. Jag är just nu i en sådan. Det hade...
2
Svar
26
· Visningar
2 765
Senast: Fan of Bill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V