Lider fisken?

rock_89

Trådstartare
Jag har fastnat i en disskussion som jag tycker är ganska intressant, och vill se hur ni tycker här då det är fler folk som sitter bakom detta forum.

Vi diskuterade hur vidare det är okej att odla fram fiskar med deffekter som de uppenbarligen lider av.
Denna fisk kunde inte simma normalt och jag tror då inte den kan fungera som en vanlig fisk. Jag tycker inte det är okej, men jag tror att dessa firrar odlas fram bara för att det finns pengar att tjäna.

dsc00564-2.jpg

Tror ni att fisken lider, Vad har ni för åsikt?

Sv: Lider fisken?

det där är en idioti som vi det så kallade "intelligentaste" arten på jorden har uppfunnit.
vi människor har en jäkla massa komplex som nu tydligen går ut över våra sällskapsdjur..
samma sak med jag tror det var moppsar som inte änns kan föda sina valpar normalt för att vi har avlat fram för stora huvude, det är bara helt fel.

Mvh Freddie:bump:

Ja, jag anser att det är djurplågeri att avla fram djur som har deffekter som förhindrar naturliga beteenden.

Jag tycker inte att det är okej att avla fram egenskaper som gör att djuret lider, jag tycker det är hemskt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 296
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
32 544
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Skulle behöva lite input och hjälp att tänka och då är ju Buke absolut bästa platsen! Gammal medlem, anonymt konto just nu. Är 30+ och...
2
Svar
37
· Visningar
3 889
Senast: DarkInNight
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 384
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV