Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gallringsreglerna för hur länge en anmärkning finns kvar i belastningsregistret finns här....
http://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/Gallring-ur-belastningsregistret/
Som synes så kan man i sällsynta fall finnas kvar i registret upp till 20 år efter en avslutad fängelsevistelse...
Lexbase är Sveriges största databas med rättsinformation och en ny banbrytande tjänst på den svenska marknaden. Vår grundidé är att på ett och samma ställe tillgängliggöra rättsinformation från samtliga svenska domstolar. Lexbase gör det möjligt för dig att söka på en person eller på ett företag för att se om de under de senaste 5 åren varit föremål för juridisk prövning. Tjänsten finns på webben och som mobilapplikation med uppdaterad juridisk information när du som företag eller privatperson behöver den. Du kan söka i miljontals rättsdokument från samtliga rättsområden och databasen uppdateras varje dag med nya domar och beslut samt dagboksblad från samtliga domstolar.
Riktigt intressant hade det blivit om några av dem som finns med hade stämt den ansvariga utgivaren på skadestånd för förtal.
kommer ju aldrig o funka, allt detta är ju offentligt oavsett
kommer ju aldrig o funka, allt detta är ju offentligt oavsett
KL
Dum fråga, men jag blev nyfiken och gick in på sidan. Kan ni alltså folks personnr ni som har sökt?
Jag vill inte gå in, eftersom jag tycker om falsk trygghet
Men blir ju lite nyfiken.
Ser man exakt vilka brott någon begått?
Tänkte att om mitt namn kommer upp, så kanske någon tänkerj, herregud det trodde jag inte om henne!!! Men verkligheten är en fortkörningsbot för att ha kört i 78km/h på 70-sträcka.........ser man det då? Eller står det bara typ att man är straffad???
Alltså kan folk tro en massa om de inte betalar?
Är där någon preskiberingstid?
Otrevligt och integritetskränkande.
Även om domar är offentlig handling, behöver man inte kasta dem efter folk.
Det här verkar verkligen vara en tjänst som talar till människors sämre sidor.