Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svarar alla ist för det blev många inlägg!!
Jag vet att alla inte avlar för skydd osv! Schäfer är en vallhund från början?! Jag VET att dom behöver motion och stimulans! Jag äger faktiskt en!! Jag letar vidare helt enkelt!
Du kan inte tänka dig någon annan ras? En finsk lapphund hade nog trivts utmärkt hos dig. Det finns många fler exempel på raser som ska ha just de egenskaper du beskriver, men kanske i en annan förpackning än schäferns.
Finsk lapphund tycker jag är ett bra rastips!
Jag älskar schäferns mentalitet och allt med schäfer!!
Uppenbarligen inte, eftersom du efterlyser en hund som inte överensstämmer med hur en bra schäfer ska vara.
Uppenbarligen inte, eftersom du efterlyser en hund som inte överensstämmer med hur en bra schäfer ska vara.
Om din hund klarar sig med den aktiveringen så är det väl bra men det är vanskligt att köpa en valp och förvänta sig att den inte heller ska vara rastypisk. Vill du verkligen ha schäfer så tycker jag att du ska följa rådet om att leta en vuxen omplacering som passar för dig.
Men herregud!!!!!!!!! Jag lägger ner det här, Inte mitt sökande efter en fin "sällskaps " schäfer utan att diskutera med er! Jag älskar schäferns mentalitet och allt med schäfer!! Min nästa hund kommer bli en schäfer! Jag kommer säkert att göra som jag gör med min hund nu!! Hon är med överallt, vi cyklar, leker har gått allmänlydnadskurs, provat på spår, följer med på ridturer osv!!!!
Å vad är det man ska göra med schäfern för att få äga en? Måste jag sälja min hund nu? Hon måste såå hemskt dåligt...
Och hur ska en bra schäfer vara i DINA ögon?
Å vad är det man ska göra med schäfern för att få äga en? Måste jag sälja min hund nu? Hon måste såå hemskt dåligt...